A csantavéri székhelyű Hunyadi János Általános Iskola 2010 óta Akkreditált Kiváló Tehetségpontként működik és számos vajdasági és anyaországi intézménnyel ápol szoros kapcsolatot. 630 diákja van, ebből kb. 530 tanuló magyar tannyelven tanul. A Digitális Témahéten első alkalommal vettünk részt és kiérdemeltük A legaktívabb külhoni magyar intézmény különdíját.
A Leonardo da Vinci nyomdokaiban projekt 2018 decemberében indult és két irányvonal mentén valósult meg. Az eTwinning Testvértér felületén olasz és török iskolákkal dolgoztunk együtt, míg az iskolai események nagy részét, amelybe több tantárgy tanára is bekapcsolódott, a Digitális Témahéten szerveztük.
A Testvértérben a partner iskolákkal való közös munka az angolórákon és szakkörön valósult meg Rekic Muci Natália tanárnő vezetésével. A tanulók először a Mystery Skype-játék során találkoztak és ki kellett találniuk, melyik ország diákjaival beszélgetnek. Csak olyan kérdéseket tehettek fel, amelyre a válasz igen vagy nem és győzött az a csapat, aki elsőként rájött, hol laknak a játékostársak.
A legnagyobb kihívás számukra a Da Vinci-játék volt. Ennek keretében 6 kiadóház azaz 6 csapat azon versengett, hogy elnyerje a Leonardo da Vinci halálának 500. évfordulójára készülő életrajzi könyv és útikönyv kiadásának jogát. A tanulók Google Slides, Quizizz, Jigsaw Puzzle és Quizlet alkalmazásokkal oldották meg a feladataikat. A játékosok nemzetközi csapatokban dolgoztak és örömmel kommunikáltak egymással angol nyelven a fórumon és a csetszobában.
A projekt teljes ideje alatt a rajztanárnő, Szedlár Barna Rózsa irányításával a képzőművészeti órákon és a szakkörön is sokat foglalkoztak Leonardo Da Vinci munkájával, saját készítésű festékekkel alkottak, különböző festészeti technikákat is kipróbáltak, elkészítették az iskola projekt logóját, plakátokat terveztek, szervezték a Leonardo Da Vinci kiállítást és még digitális órát is sikeresen megvalósítottak. A Digitális Témahéten a rajzórákon Leonardo da Vinci híres festményét, a Mona Lisát, és egy kevésbé ismertet, a Zenész képmását alakították át az egyik nyolcadikos osztállyal, de úgy, hogy az informatikus kollégát is bevonták a munkába, ugyanis informatikai ismeretekre is szükség volt. Lefényképezték egyenként a gyerekeket, és egy számítógépes program segítségével ötvözték az arcukat a festmény többi részével, tehát a lányok arca Mona Lisa helyére, a fiúké pedig a muzsikus arcképe helyére került.
A projekthez kapcsolódó iskolai események zömmel a Digitális Témahéten zajlottak.
Amíg a technika szakkörön a tanulók maguk készíthették el Leonardo találmányainak makettjeit, matematikaórán tangramkövekkel tehették ugyanezt. Tóth Gabriella matematika szakos tanárnő és a hetedik osztályosok az arányosság témakör keretein belül az aranymetszés és a Fibonacci sorozat rejtelmeivel is megismerkedtek a Learning Apps alkalmazás segítségével.
Továbbá, az iskola tanulói részt vehettek az Ez mind tudomány! videós kísérlet pályázatunkon, és ezen a héten szerveztük meg a Leonardo da Vinci nyomdokaiban kiállítást is.
Beszámoló az iskola honlapján: http://hunyadi.edu.rs/leonardo-da-vinci-nyomdokaiban/
Nagyon köszönjük a beszámolót!
Ez volt a Digitális Témahét határon túli projektjeit bemutató sorozatunk utolsó része. Nagyon köszönjük minden kollégának a lelkesedést, a beszámolókat, örömmel olvastuk és tapasztaltuk, hogy a Digitális Témahét programja valóban átível a határokon keresztül.