Kezdőlap Digitális eszközök

Márciusban jön a Digitális Témahét!

Március 23. és 27. között rendezik a Digitális Témahetet, amelynek fő célja, hogy a pedagógusok és a diákok érdekes és változatos iskolai tevékenységek keretében fejlesszék digitális kompetenciáikat, valamint megismerjék a projektalapú oktatás eszköztárát.

A Digitális Témahét projektjei révén a tanulók olyan versenyképes tudást szerezhetnek a csatlakozó partnerek és a résztvevő tanárok segítségével, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a jövőben keletkező vagy megváltozó munkaköröket be tudják tölteni – mondta el Solymár Károly, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára egy csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón.

Hozzátette: arra biztat minden olyan szervezetet, céget, szakembert, amelyek és akik programjukkal hozzá tudnak járulni a diákok digitális kompetenciafejlesztéséhez, hogy csatlakozzanak a Digitális Témahéthez.

A Digitális Témahét térhódítása az elmúlt években

Az immár ötödik évébe lépett Digitális Témahét a digitális pedagógia legnagyobb hazai eseménye. 2016-ban közel 2000 digitális oktatási projekt valósult meg több mint 5 ezer pedagógus közreműködésével és mintegy 80 ezer diák részvételével. A további években folyamatosan nőtt a résztvevők száma, 2017 óta a szervezett projektek száma mindig meghaladta a 3 ezret és immár a hazai tanulók több mint 10%-a vett részt a Digitális Témahét foglalkozásaiban.A digitális írástudás nem a távoli jövő, hanem a mindennapjaink szerves része. A mai 18 évesek fiatalabbak a világhálónál, az Intel Pentium processzornál, a Google-nál, de a Bluetooth-nál és az első iMac-nél is.Az Emberi Erőforrások Minisztériuma elkötelezett a digitális pedagógia elterjesztése és a digitális készségek fejlesztése mellett, ezért az idei tanév rendjében negyedszer, de valójában már ötödször kerül megszervezésre az iskolákban a Digitális Témahét 2020. március 23-27. között. A Digitális Témahéthez csatlakozó köznevelési intézményeknek az elmúlt években lehetőségük nyílt az általuk választott témákat digitális eszközökkel és módszerekkel feldolgozni. A részt vevő pedagógusok szakmai tapasztalatokkal, a tanulók élményekkel, az intézmények pedig értékes eszközökkel gazdagodtak.

Az EMMI a Témahét koordinálására a Digitális Pedagógiai Módszertani Központot (DPMK) kérte fel. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) szakmai implementációját támogató szervezet. Feladata az oktatás digitális átalakításának módszertani támogatása, szakmai hátterének biztosítása, valamint a DOS megvalósításához kapcsolódó pályázatok és kiemelt projektek szakmai felügyelete.

A Digitális Témahétről

A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.  A program fontos törekvése, hogy a digitáliskompetencia-fejlesztés az informatikaórán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A részt vevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során.

Az idei tanévben kiemelt szempontjaink:

  • a multidiszciplináris megközelítésre: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítésére;
  • a digitális technológia alkotó használatára és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére;
  • a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésére és bevonására;
  • a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére;
  • a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonására;
  • a digitális biztonságra a mindennapi pénzügyeinkben;
  • az intézményen belül történő pedagógus közötti együttműködés élénkítésére, a projektmódszer alkalmazásának kiterjesztésére olyan kollégákra, akik még nem ismerik;
  • ebben a tanévben is a digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra, a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenésére. (…)

A tanárok felkészülését a Tudásbázisban elérhető kész mintaprojekt-csomagok és számtalan pedagógiai segédlet segíti.

Az iskolai csoportok a Témahét partnerei által biztosított ingyenes programokon vehetnek részt, melyek elérhetőségét szintén a honlapon lehet majd megtalálni. A programtérképen minden regisztrált intézmény és partnerprogram megjelenik.

Az iskolák 2019. november 5-től regisztrálhatnak, a partnerek jelentkezését pedig folyamatosan várjuk.

KÉSZÜLJÜNK EGYÜTT A DIGITÁLIS TÉMAHÉTRE!

Várják szeretettel a Digitális Témahét szakmai műhelyek valamelyikén! Budapest – március 3. és 4., Székesfehérvár – március 10.

Kép: https://www.facebook.com/digitalistemahet/

Folytatódik a Digitális Témahét webinárium-sorozata

Projektötletek a Digitális témahétre

Előadó: Klacsákné Tóth Ágota

A résztvevők ötleteket láthatnak témaválasztásra, tanulói tevékenységekre, alkalmazott digitális eszközökre az elmúlt években megvalósított természettudományos projektek kapcsán.

Időpont: 2020. március 3. 19 óra

A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.

Médiatudatosság – projektek a Digitális Témahéten

Előadó: Tímár Borbála

Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája keretében 2019-ben készült el a Digitális Káprázatok című, 12 témakörben 36 tanórányi anyagot magába foglaló, újmédia-oktatást segítő tananyagcsomag. A Digitális Témahétre a tanyanyagcsomaghoz kapcsolódva négy projektjavaslat készült el, az internetfüggőségek, a testképzavar, az információ hitelessége és a több forrásból való tájékozódás témakörében, középiskolások számára; a webinárium ezeket mutatja be.

Időpont: 2020. március 4. 19 óra

A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.

Blogok és podcastok a témahéten

A részt vevő tanárok a blogok és podcastok Témahéten való alkamazásához kapnak segítséget gyakorlati példákon (saját és nemzetközi) keresztül. Igyekszem olyan ötleteket, tippek és trükköket megosztani, amelyek hozzájárulnak, ahhoz, hogy motiváló és eredményes legyen a tanulói blogolás és podcastolás.

Előadó: Bereczki Enikő Orsolya

Időpont: 2020. március 5. 19 óra

A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.

Seholország: hét világ, egy projekt

A projekt során tizedikes diákok csoportjai államokat álmodtak és alkottak: utópiákat vagy disztópiákat. Elképzeléseiket wikiszócikkekben, képekben és videókban, valamint érdekes fiktív források szerepeltetésével valósították meg.

Előadó: Kerek Roland

Időpont: 2020. március 9. 19 óra

A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.

Digitális témaheti jógyakorlatok iskolámban

Kicsi és nagyprojektek a Csokonaiban.

Előadó: Tarné Éder Marianna

Időpont: 2020. március 11. 19 óra

A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.

Még több naprakész információt találunk a Digitális Témahét Facebook oldalán, valamint a Digitális Témahét Tanári Fórumban.

Kép: https://www.facebook.com/digitalistemahet/

Forrás:

MTI

www.digitalistemahet.hu

Előző cikkKígyók és létrák a biztonságos internetért: ingyen letölthető társasjátékkal!
Következő cikkSztárságról másképp