- Honnan jött az ötlet, hogy társasjátékot készítsenek ebből az alkalomból? Miért pont társast?
Amióta a Biztonságos Internet Napja kezdeményezéshez csatlakozott a Microsoft, kiemelt fontosságú célként tekintünk arra, hogy a gyermekeket megtanítsuk biztonságosan mozogni a digitális világban. A társasjáték szinte már hagyomány, tavaly például egy tátika játékot készítettünk ugyanebben a tematikában. Hiszünk abban, hogy a játék élménye és a társakkal való interakció segíti élményszerűbbé tenni azoknak az információknak az elsajátítását, amelyre a gyereknek (és a felnőtteknek is) szükségük van. A társasjáték remek platform az edukációra.
- Miért offline, miért nem online készült el?
Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a társasjátékhoz és az abban rejlő tudáshoz kivétel nélkül mindenki hozzáférjen. A netről letöltve és kinyomtatva csak papír és olló kell a társasjáték használatához, ezért, valamint a tavalyi offline játék sikere nyomán döntöttünk az offline formátum mellett.
- Hogyan segíti a közös játék a digitális térben való tájékozódást?
A játék egy praktikusan használható és könnyen érthető tudásbázist rejt. A kérdéskártyák és a válaszok közösen felolvasva állnak össze a gyermekek fejében egy olyan tanulságos tudásanyaggá, ami tudatos nethasználóvá teszi őket.
- Miért pont a kígyók és létrák játékra alapozták?
Úgy gondoltuk, hogy egy népszerű és széles körben használható társasjátékot használunk az élményszerű tanuláshoz, amelyben nagyon hiszünk a Microsoftnál.
- Milyen korosztályra és milyen tanórára ajánlják a játékot?
A magabiztos és tudatos nethasználat a digitális oktatás kapujában kiemelten fontos szempont, ezért minden pedagógus figyelmébe ajánljuk, szakterülettől függetlenül.
- Hogyan érhető el a játék a pedagógusok számára?
A társasjáték bárki számára elérhető, a részei letölthetőek az alábbi linkekről:
- A Biztonságos Internet Nap alkalmából SIP hazai konzorciuma is kiírt egy társasjáték-készítő versenyt. Önök látták, tesztelték, esetleg részt vettek a zsűrizésben is? Ha igen, mesélnének arról, mi volt a benyomásuk a játékokról?
Én magam vettem részt a zsűrizésben. Mi microsoftosok valamennyien elkötelezettek vagyunk a gyermekek edukációja iránt. Nagy élmény volt tesztelni a játékokat, amelyek jók és kreatívak voltak. A fiataloknak van egy meglepően tudatos csoportja, akik az interneten leselkedő veszélyeket és a helyes cselekvési módokat is jól ismerik. Remek ötletnek tartjuk, hogy a témára fogékony fiatalokat is gondolkodásra ösztönözték azzal, hogy nem csak a társasjátékok logikáját kellett kitalálniuk, hanem a játékokban használt példákon keresztül ők maguk adhattak útmutatást kortársaikank a biztonságos internethasználatról.
Köszönjük szépen az interjút!