Kezdőlap Digitális eszközök

A digitális munkarendben is sikerrel zárult az V. Digitális Témahét

A korábbi évekhez hasonlóan idén is nagy érdeklődés kísérte a Digitális Témahetet, amelynek ünnepélyes díjátadója – a koronavírus okozta járványhelyzet miatt – rendhagyó módon online eseményként valósult meg 2020. július 1-jén. A Digitális Jólét Program keretében futó Digitális Témahétre beérkezett intézményi és pedagóguspályázatok a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) meghirdetett 3 kategóriája mellett további 10 különdíj kategóriában kerültek elbírásra. A győztes pályázók számos, a pedagógiai gyakorlatban alkalmazható digitális eszközt, programlehetőséget, illetve továbbképzést nyerhettek el. A díjátadót követően a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ által legjobbnak értékelt projekteket egy online Teachmeet-en mutatták be a nyertes pedagógusok.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által a tanév rendjében is meghirdetett – a 2015/2016. tanév óta minden évben megrendezett – Digitális Témahét résztvevői igazodtak a koronavírus-járvány következtében kialakult veszélyhelyzethez és projektjeiket, a március 16-tól életbe lépett digitális munkarendben, az online tanulási környezethez adaptálva valósították meg.  A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ szervezésében és az Informatikai Vállalkozások Szövetségének közreműködésével lezajlott Digitális Témahét projektjeiben 2020. tavaszán 723 iskola vett részt.

A járványügyi helyzetből adódó nehézségek enyhítése érdekében, az eredetileg meghatározott beadási határidőt meghosszabbítva, folyamatos szakmai támogatás mentén készülhettek a Digitális Témahét 2020 programjára a résztvevő pedagógusok. A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ, valamint a Digitális Témahét honlapján megjelent cikkek, kiadványok, illetve webináriumok célja a távtanítás sikeres megvalósításának támogatása volt.  A Témahétre való szakmai felkészítést   a Digitális Témahét Tudásbázisa, a 12 Digitális Témahét mintacsomag frissített,  online tanulási környezethez adaptált verziója, és Digitális Gyermekvédelmi Stratégia Digitális Káprázatok című tananyag 4 témakörében készült új projektötletei segítették.

Digitális Témahét immár ötödik éve a digitális kompetenciafejlesztésének legfontosabb eseménye Magyarországon, a pedagógiai innováció, valamint a lelkes diákok és tanáraik munkája értékes és emlékezetes eredményekhez, pedagógiai projektekhez vezetnek. Az idei Digitális Témahétre beérkezett, digitális eszközökkel támogatott 27 intézményi, 21 megvalósított pedagógiai projekt, valamint 5 projektötlet mindegyike a digitális munkarendben megvalósuló projektpedagógia kiemelt jó gyakorlatainak tekinthetők.

A díjazott pedagógusokról és intézményekről bővebben itt olvashat.

A Digitális Témahét 2018 az EFOP-3.2.15–VEKOP-17-2017-00001 A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása című projekt keretében, a Széchenyi 2020 Program támogatásával, valamint az Emberi Erőforrások Minisztérium támogatásával valósult meg.

Az online díjátadó és az azt követő Teachmeet felvétele elérhető a Digitális Témahét Youtube-csatornáján. További részletek a digitalistemahet.hu oldalon.

A díjátadót követő Teachmeet, ahol a 15 legjobb projekt mutatkozott meg, az alábbi linket nézhető újra:

Budapest, 2020. július 1.

Forrás: EMMI

Előző cikkMegérkezett a YouTube Kids Magyarországra
Következő cikk6+1 tipp a Google diák kreatív(abb) használatára