Kezdőlap hírmozaik

Interaktív osztálykirándulás

A járványügyi intézkedések enyhítésével az iskoláknak lehetőségük nyílt egy napos osztálykirándulások szervezésére. Mai cikkünkben olyan ötleteket gyűjtöttünk össze, melyekkel könnyedén tehetjük interaktívvá az együtt töltött napot! Extra tippünk: 25 virtuális túra, ha online kirándulunk.

Az osztálykirándulás, mint közösségformáló program felértékelődött a iskolákba visszatérő diákok és pedagógusok számára. Egy jól megtervezett kirándulás pedig igazi élmény lehet minden résztvevőnek. 

  • A kirándulás előtt: tervezzük meg a költségeket!

Készítsenek a diákok pontos költségvetést: milyen távolságra utazunk, mennyi az útiköltség, ott milyen egyéb helyi költségek várnak a kirándulókra? Példa tervünket a főszerkesztőnk 6. osztályos kisfia készítette 🙂 

Készült: Canva
  • Információvadászat

Egyfajta ellenőrző listát adunk ki a tanulóknak olyan részletekre rákérdezve, melyekre a kirándulás során figyelniük kell. A legtöbb információkat megtaláló lesz a nyertes! 

Példakérdések a helyszíntől függően: 

  • mit tart a kezében a város főterén található szobor? 
  • melyik költő szülőháza mellett haladtunk el? 
  • milyen magasan található a vár? 
  • hány másik vár mellett haladtunk el, amíg odaértünk a célhoz? 
  • hány lépcső vezet fel a toronyba? milyen színű a város zászlaja? 

Ezt bingo formájában is megkaphatják a gyermekek, aki hamarabb találja meg a kijelölt megfigyelési szempontokat, az valamilyen előnyben részesülhet, akár játékosíthatjuk is (pontok gyűjtése) az egész folyamatot.

  • Helyszín felismerése: hol vagyunk pontosan?

A diákoknak előre kiadunk 5-7 fényképet nevezetességek bizonyos részleteiről. A nap folyamán a feladatuk, hogy a helyszínre érve reprodukálják az előre kiadott fotót a megfelelő szögből.

Forrás: #petrikcodeweek2020
Forrás: #petrikcodeweek2020
  • Geoláda-túra

A geoláda keresése mindenki számára izgalmas feladat. Nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek is szívesen túráznak a természetben vagy ismerik meg a várost úgy, hogy azt összekötik geoláda felkutatásával. Sokféle láda létezik, osztálykirándulás során érdemes hagyományos, vagy virtuális ládát keresgélnünk. A hagyományos láda egy műanyagdoboz, amiben valamilyen “kincsre” lelhetünk, amit az előző megtaláló rejtett el, hiszen a szabály az, hogy kivehetünk belőle valamit, de bele is kell tennünk (ez nem lehet élelem). A virtuális láda pedig egy a helyszínen található feliratot vagy egyéb jellemzőt tartalmazó jelszó. 

A ládára GPS koordináták alapján bukkanhatunk rá, ezeket a https://www.geocaching.hu/ oldalon térképezhetjük fel. Nincs más dolgunk, mint hogy a kitűzött útirány alapján megnézzük, hogy merre találhatók ezek a ládák, és így akár erre is építhetünk egy osztálykirándulást is. A szabályokról és részletekről itt kaphatunk információkat.

  • Virtuális vendégkönyv

Középiskolások figyelmét is felkelthetjük azzal – ha éppen nem akarnak elszakadni a telefonjuktól a kirándulás alatt -,  hogy a kiterjesztett valóság segítségével üzeneteket hagynak az adott helyszínen. A http://walla.me/ applikáció segítségével képet, rajzot, szöveges információt is elhelyezhetnek, ezt akár nyilvánossá is tehetik. Természetesen az üzenetek tartalmi szabályairól előzetesen érdemes egyeztetni. 

Ha nem utazunk messzire, akkor egy település-túrát is szervezhetünk úgy, hogy a pedagógus által elrejtett üzeneteket kell megtalálniuk a diákoknak, így is kimozdulhatunk az iskola falai közül.

  • Reflektáljunk! 

A legkisebbeknek készült az alábbi tábla, mely szép keretet adhat például az állatkerti látogatás előtti elvárások és az élmények áttekintésének. 

Forrás: https://drive.google.com/file/d/0BzWGsFKciuLARU9RYUk0MWlMaUE/view
  • Örökítsük meg!

Kérjük meg a tanulókat, fotózzanak a nap folyamán és utólag válasszák ki, melyik kép a kedvencük a kirándulásról. Összeállíthatunk belőle egy fotmontázst, vagy akár egy Google diasorban kollaboratívan minden tanuló kap 1-1 diát, ahova beszúrja a képet és ír róla egy pár sort, miért is azt választotta. A végeredményt flipbookba is át lehet konvertálni.

+ 1 ötlet: ha virtuálisan kirándulunk a tanteremből, mindenképpen látogassunk el a Ditch That Textbook oldalára, ahol 25 fantasztikus virtuális utazási lehetőség közül tudunk választani, például

H betű az űrből, forrás: https://bit.ly/3y7eNyg

 

A cikket írta Bognár Amália (Mobility-Győr) és Tóth Éva főszerkesztő.

Források:

Előző cikkTanulás menüként kínálva: egyéni tanulási útvonalak
Következő cikkTapintható kémia – interjú