Tematika
A 2021/2022-es tanév kiemelt témái a víz, az egészségvédelem és a felelős fogyasztás. Ezek mellett a hulladék, mint állandó téma is megjelenik. Ezekben a témákban kiemelten kezeljük az egyéni, a kisközösségi és a társadalmi felelősségvállalás lehetőségeit.
Tematikus óratervek, mintaprojektek
A megadott témákat három korosztály számára (alsó tagozat, felső tagozat, középiskola) kidolgozott tematikus óratervek és mintaprojektek segítségével ajánljuk feldolgozni.
A mintaprojektek alapján a fenntarthatóság pedagógiájában jártasabb pedagógusok saját maguk is kidolgozhatják az aktuális tanév témáihoz kapcsolódó heti projekttervüket. Ezek mellett az előző évek óratervei és mintaprojektjei is választhatók.
A tananyagok 2022. február 25-től kizárólag online, letölthető formában érhetők el a honlapról, azok nyomtatása helyben, az iskolában történik. A felkészüléshez az egyes témák feldolgozását segítő oktatócsomagok állnak a pedagógusok rendelkezésre, amelyek tartalmazzák az egyes kiemelt témához kapcsolódó óravázlatokat, mintaprojekteket, digitális alkalmazásokat, online tanórákat, versenyeket, pályázatokat, aktivitásokat.
A Fenntarthatósági Témahéten megtartott tanórákhoz az egyes témák elmélyítését önkéntes szakértők által tartott online tanórák, oktatófilmek segítik, például:
- április 25. 11:00 – Áder János köztársasági elnök tanórája a Fenntarthatósági Témahéten
- Magyar Víziközmű Szövetség – Oktatófilmek a vízről
- PontVelem Program előadói – A víz a legértékesebb kincs, Elfogyasztjuk a Földet?
A témák elmélyítésére hazai és nemzetközi kísérőprogramok, valamint versenyek és pályázatok kerülnek meghirdetésre. Újra kiírásra kerül a Legaktívabb Iskola díj pályázat, amelyre a hazai és a határon túli iskolák a Fenntarthatósági Témahéten megvalósított programjaikkal pályázhatnak. Pár példa a kínált programokra, versenyekre:
- Zöld fakanál receptíró pályázat: A 2022. évi Fenntarthatósági Témahét keretében meghirdetett pályázat célja, hogy a pályázók a saját térségükre jellemző, a fenntarthatóság szempontjait figyelembe vevő ételeket készítsenek, és ezen keresztül megismerjék a fenntartható táplálkozás kritériumait
- Faültetési és iskolakert program: A pályázat célja, hogy az iskolás csoportok egy saját tervezésű legalább 1 m2 iskolakertet hozzanak létre. Az iskolakertbe olyan növények ültetését várjuk, amelyek az a fenntarthatóságot szolgálják. Az iskolakert létrehozását dokumentálni kell a tervezéstől a kivitelezésig.
- Mesélő vízcsepp pályázat: A pályázat a diákok vízhez kötődő viszonyát művészeti alkotásokon keresztül kívánja felmérni. A diákoknak egy vízcsepp helyébe kell beleképzelniük magukat, és arról egy szabadon választott művészeti alkotást kell készíteniük.
A cikk tartalmának forrása: https://www.fenntarthatosagi.temahet.hu/
További információ: