Ma már rangnak számít fent lenni a Digitális Témahét térképén. Az öt év alatt határon túlra is eljutott a Digitális Témahét és kirajzolódtak a hagyományosan aktív és inaktív térségek. Az elmúlt években mindig készítettem egy útitervet (roadmap), amely az ajánlott állomásokat és ezekhez néhány bevált alkalmazást tartalmaz. Tekintettel arra, hogy az alkalmazások világa változik, évente készül egy új roadmap. Íme a 2020-as.
Aki többet szeretne tudni a Digitális Témahétről, egy jó közösség várja a Digitális Témahét Tanári Fórumban a Facebookon, illetve ajánljuk a Digitális Témahét Youtube-csatornát, ahol elérhetők a korábbi webináriumok, előadások. (komposztblog)
A Digitális Témahét oldalán már lehet regisztrálni az első webináriumokra:
Metaverse feladatok készítése
Előadó: Főző Attila László
A gyakorlati foglalkozás során mindenki elkészítheti első kiterjesztettvalóság-feladatait a Metaverse segítségével. Az elkészült feladatok tablet vagy mobiltelefon segítségével jeleníthetők meg tetszőleges helyen, akár szabadtéren is.
A webinárium során a résztvevők saját számítógépükön dolgoznak és tableten/mobiltelefonon tesztelik az elkészült feladatokat.
Időpont: 2020. február 17. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
Digitális Témahét az iskolában: 4 év, 4 projekt
Előadó: Tóth Éva
Korábbi projektjeim mellett hasznos IKT-eszközökkel és gyakorlatias példákkal segítem a résztvevőket, hogyan is lehet tervezni a Digitális Témahétre.
Időpont: 2020. február 25. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
Digitális témahét, és ami mögötte van
Előadó: Bognár Amália
Miben változtatja meg a Digitális Témahét egy pedagógus módszertani szemléletét? Sikerek és nehézségek a Témahéten.
Időpont: 2020. február 27. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
Projektötletek a Digitális témahétre
Előadó: Klacsákné Tóth Ágota
A résztvevők ötleteket láthatnak témaválasztásra, tanulói tevékenységekre, alkalmazott digitális eszközökre az elmúlt években megvalósított természettudományos projektek kapcsán.
Időpont: 2020. március 3. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
Médiatudatosság – projektek a Digitális Témahéten
Előadó: Tímár Borbála
Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája keretében 2019-ben készült el a Digitális Káprázatok című, 12 témakörben 36 tanórányi anyagot magába foglaló, újmédia-oktatást segítő tananyagcsomag. A Digitális Témahétre a tanyanyagcsomaghoz kapcsolódva négy projektjavaslat készült el, az internetfüggőségek, a testképzavar, az információ hitelessége és a több forrásból való tájékozódás témakörében, középiskolások számára; a webinárium ezeket mutatja be.
Időpont: 2020. március 4. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
Blogok és podcastok a témahéten
A részt vevő tanárok a blogok és podcastok Témahéten való alkamazásához kapnak segítséget gyakorlati példákon (saját és nemzetközi) keresztül. Igyekszem olyan ötleteket, tippek és trükköket megosztani, amelyek hozzájárulnak, ahhoz, hogy motiváló és eredményes legyen a tanulói blogolás és podcastolás.
Előadó: Bereczki Enikő Orsolya
Időpont: 2020. március 5. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
Seholország: hét világ, egy projekt
A projekt során tizedikes diákok csoportjai államokat álmodtak és alkottak: utópiákat vagy disztópiákat. Elképzeléseiket wikiszócikkekben, képekben és videókban, valamint érdekes fiktív források szerepeltetésével valósították meg.
Előadó: Kerek Roland
Időpont: 2020. március 9. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
Digitális témaheti jógyakorlatok iskolámban
Kicsi és nagyprojektek a Csokonaiban.
Előadó: Tarné Éder Marianna
Időpont: 2020. március 11. 19 óra
A webináriumra az űrlapra kattintva regisztrálhat.
További információ:
https://digitalistemahet.hu/
Dr. Főző Attila László cikke: