Kezdőlap hírmozaik

    Online és offline is követhető a Ped@go verseny – Pedagógusok vetélkedtek

    A tanév utolsó heteiben indult ez Educatio Nonprofit Kft.szervezésében a Ped@go verseny, amely több fordulóból állt. Az első három hétben a 3 fős csapatoknak különböző feladatokat kellett megoldani  informatikai eszközök, alkalmazások segítségével. Volt bemutatkozás, plakátkészítés ebiztonság témakörben. Érdekes volt látni, hogy milyen sokféle plakátot készítettek a résztvevők: ki mit tartott fontosnak ebben a témakörben. Még ezen a héten regisztráltunk az esafetylabel oldalon, ahol megnézhettük, hogy az iskolánk mennyire biztonságos az internethasználat szempontjából. A kitöltést követően megkaptuk a bronz minősítést, amiről az igazolást ki is tettük az iskola honlapjára. 

                                                                                medium_korte.jpg

    Természetesen izgatottan vártuk a forduló eredményét, hiszen nagy volt a tét, a döntőn való részvétel egy dunántúli településen, ami akkor még mindenki számára ismeretlen volt. Kicsit szomorúak voltunk, hogy nem álltunk az első húsz csapat között, de végeztük tovább a feladatokat.

    A 2. héten videókészítés volt a feladat internetes zaklatás témakörében. Mi ezt képek, mémek és szövegek segítségével oldottuk meg. Nagy örömünkre jól sikerült a feladat és már továbbjutó helyen álltunk.

    A 3. hét nagyon izgalmas volt, hiszen pont bizonyítványosztás közepette kellett sétálnunk és sétatajzokat készíteni, illetve munzeet telepíteni. Nagyon vicces látvány volt, ahogyan Győr belvárosában a sétálóutcán a hirdetőoszlopok alját nézegettem munzeet keresve. Ez ugyan nem volt feladat, de szerettem volna kipróbálni a keresést is. Sok furcsa pillantással találkoztam, de én közben jót szórakoztam és eközben ismerkedtem a munzee alkalmazással is.

    A sétarajz készítésekor legalább 1 kilométeres szakasz során kellett valamit kirajzolnunk. Ehhez a runkeeper alkalmazást használtuk,. Én többször próbálkoztam a sétarajzzal, de végül egy megrágott körtét küldtem be.

    A feladat során nagyon jókat szórakoztam, mert a telefonom a legváratlanabb pillanatokban szólalt meg angol nyelven és közölt fontos dolgokat.. Ez azért volt vicces dolog, mert a hangot levettem a készülékről. Ez a két alkalmazás nagyon tetszik., biztosan fogom még őket használni.

    A harmadik forduló előtt megtudtuk, hogy a döntő helyszíne Zalakaros lesz., így izgalommal vártuk az online fordulók eredményét. Nagyon boldogok voltunk, amikor megtudtuk, hogy mehetünk mi is a döntőre.

    Zalakaroson a Hotel Freya Hotelben szálltunk meg, ahonnét pazar kilátás nyílt.                                                                            medium_20150706_164840.jpg

    Már az első nap élvezhettük a fürdőt és az élményfürdőt. Ezzel melegítettünk be az este kezdődő versenye. Ekkor kódolásos feladatokat oldottunk meg, illetve egy tesztet a Socrative Student segítségével. Ezt az alkalmazást megpróbálom jövőre kipróbálni a diákokkal, mert nagyon megtetszett. Az este folyamán kiicsit ismerkedtünk a Lightbot alkalmazással is. Ezt már régebben néztem a gyerekekkel, de kicsit elfeledkeztem róla, pedig a programozás tanításához nagyon jó.

    A második nap egy részét a zalaszabari kalandparkban, illetve annak környékén tölöttük. Az akadálypálya során kódoltunk, becsültünk, mértünk, teszteket oldottunk meg, kincsesládát kerestünk egy GPS készülék segítségével, használtuk a Sighter alkalmazást is. Ez utóbbi egy városi kincsvadászat, de sajnos például az én Samsung telefonomra nem lehetett letölteni. Szerencsére a csapattársaimnak sikerült, így ezt a feladatot is meg tudtuk oldani. Nagyon jól éreztük magunkat a kalandparkban.

    A délután folyamán a szálloda környékén játszottunk benti és szabadtéri játékokat is., amelyek közül sokat tudunk használni a gyerekeknél is. (pl. legó a térlátás fejlesztésénél, bombás játék a memória fejlesztésénél,) 

                                                                                        medium_20150707_162220.jpg

    Ebben a játékban a számokat kellett sorban megérinteni 1-20-ig. Ehhez sok ügyességre volt szükség. Sportoltunk is, hiszen a délelőtti akadálypálya után délután síeltünk, illetve lián segítségével átkeltünk egy képzeletbeli folyón. 
    Este közösségépítő játékban vettünk részt, ahol kartonból Aston Martin autót készítettünk.

                                                                                      medium_20150707_220018_0.jpg

    A másnapi eredményhirdetés előtt Dr. Főző Attila László felelevenítette a legmulatságosabb pillanatokat.fényképek segítségével. Megtudtuk azt is, hogy a keddi, nagyon meleg napon mennyi italt fogyasztottunk a kalandparkban az akadálypálya során. Hihetetlen mennyiség volt:)

    Az eredményhirdetéskor minden csapat kapott ajándékot, de én úgy gondolom, már az ajándék volt számunkra, hogy ilyen környezetben, csodlálatos helyen, szórakozva tölthettünk el három felejthetetlen napot. 
    Gratulálok minden résztvevőnek,. A szervezőknek pedig köszönet ezért a lehetősgért és élményért.

    Végül egy kis összefoglaló videó itt. 

    Forrás: Tuboly Rita, rábapatonai informatika szakos pedagógus blogja – Rita –e-learning

    Köszönjük a pedagógus beszámolóját!

     

    A csoportkép forrása: 

    Sulinetwork Facebook oldal.

    Kapcsolódó cikk: 

    A Sulinetwork Konferencia weboldalán folyamatosan lehetett követni a versenyt és fordulóit, hamarosan videó is felkerülnek.

     

    Előző cikkMit tanulhattak a mesterpedagógusok az I. Sonkádi Szabadegyetemen? – beszélgetés Iszák Tiborral, az esemény létrehozójával
    Következő cikkA pedagógus-életpályamodell kialakításáról- legfrissebb információk az OH-tól