Kezdőlap hírmozaik

    Diákprojekt középiskolai projektverseny

    Az országos verseny célja az önismeret és a pályaorientáció támogatása, valamint a projektekhez kapcsolódó kompetenciák fejlesztése. A középiskolás projektcsapatok az általuk megvalósított saját projekttel nevezhetnek. Részletek a mai cikkben!

    A projektverseny célja az önismeret és a pályaorientáció támogatása, valamint a projektekhez kapcsolódó kompetenciák fejlesztése. A középiskolás projektcsapatok általuk megvalósított saját projekttel nevezhetnek. A diákprojektek célja értékteremtés a szűkebb vagy tágabb környezet számára, bármilyen szabadon választható projektötlet megvalósítása útján.

    Olyan projektek bemutatását várjuk, amelyek valamilyen probléma vagy nagyobb feladat megoldására, illetve valamilyen termék, kutatási eredmény, szolgáltatás, rendezvény vagy egyéb értékes, hasznos eredmény létrehozására irányulnak. A projekt kapcsolódhat egy vagy több tantárgyhoz, de lehet ezektől független is. Kapcsolódhat az iskolai élethez, vagy az 50 órás iskolai közösségi szolgálathoz, de lehet ezektől független is. Örülünk, ha a projekt újszerű elemeket is tartalmaz, de ez nem követelmény.

    Az új jelentkezési határidő: 2023. február 28 (éjfél).

    A jelentkezéskor csak egy kapcsolattartó elérhetőségének megadását kérjük. A projektek bemutatására 2023 tavaszán kerül majd sor. Még több információ a versenyről itt, a jelentkezés pedig itt érhető el.

    A verseny nonprofit kezdeményezés, amelyet a PROJECON Projekt Tanácsadó Kft. rendez a közreműködő szakmai szervezetek és vállalati szponzorok támogatásával. 

    A PMI Educational Foundation honlapján és kiadványaiban számos esetleírás található, amelyek sok ötletet, hasznos tippet tartalmaznak a projektek gyakorlati lebonyolításához.
    · A diákok az iskolájuk történetét bemutató internetes honlapot hoztak létre.
    · Videofilmeket készítettek kedvenc sporttevékenységeikről, hogy ezeket népszerűsítsék.
    · Az iskola melletti kertben (parcellákon) azt tanulmányozták, hogy az eső milyen hatással
    van egyes növények fejlődésére, illetve a legelők vegetációjára.
    · Egy robotika klubban megvalósított projekt témája az újrahasznosítást (recycling) segítő
    robotok építése volt, ami egy versenyhez kapcsolódóan valósult meg.

    A témaválasztáshoz szeretnénk némi segítséget adni az alábbi listával. A diákprojektek esetében egyebek mellett például a következő területek jöhetnek szóba, távolról sem a teljesség igényével.

    · Diákvállalkozás alapítása és működtetése, például a Junior Achievement Magyarország támogatásával.
    · Digitális eszközök, technológiák és módszerek újszerű alkalmazása a tanulás-tanítás folyamatában, illetve az élet bármely területén (ideértve az internetet is).
    · A környezetvédelmet és fenntarthatóságot szolgáló projektek, például az Ökoiskola programhoz kapcsolódva.
    · Kezdeményező szerep vállalása, és/vagy közreműködés a szűkebb lakókörnyezet valamely valós problémájának megoldásában, például civil szervezettel, vagy az
    önkormányzattal együttműködve. Szociális jellegű támogató tevékenység (például az idősek internet- és digitális eszköz használatának segítése céljából), például idősotthonnal együttműködve.
    · Az 50 órás közösségi szolgálathoz kapcsolódó projektek az érintett partner intézménnyel, szervezetekkel együttműködve, az igényeiket tükröző, velük egyeztetett témákban.
    · Nemzetközi együttműködésben megvalósuló projektek, például az eTwinning program keretében; vagy másjellegű önálló proaktív kapcsolatfelvétel alapján a tanult idegen nyelv nyelvterületén.

    Még több ötlet itt található.

    Előző cikkSzójátékok a rejtvénykirálytól
    Következő cikkA diabéteszről – pedagógusoknak