Óravázlatíró pályázat: A dinamótól Harry Potterig

    Minden kreatív munkának, akár mint a dinamó feltalálásának vagy a Harry Potter-könyvek megírásának eredménye szellemi tulajdon. Hogyan mutatható be a diákoknak a szerzői jog, a szabadalmak és védjegyek fontossága, vagy a termékhamisítás és a plagizálás problémája? A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala óravázlat-író pályázatot hirdet értékes nyereményekért.

    A pályázat célja, hogy olyan kreatív óravázlatok szülessenek, amelyek az egyes tantárgyak oktatási anyagához kapcsolódó – az új kerettantervekben hangsúlyosabban megjelenő – szellemitulajdon-védelmi témákat a diákok számára érdekesen és gyakorlatiasan dolgozzák fel, ezzel segítve a téma megértését és rávezetve a diákokat a szellemi tulajdon tiszteletének fontosságára.

    A hivatal a pályázat során minden pedagógus óravázlatát várja, különösen, akik magyar nyelv és irodalom, informatika, művészetek, ének-zene, mozgóképkultúra és médiaismeretek, erkölcstan, technika, életvitel és gyakorlat, környezettan, fizika, kémia, történelem vagy osztályfőnöki órákat tartanak.

    A pályázat legjobb három óravázlatát 100 000, 80 000 és 60 000 Ft-tal, a további kiemelkedő pályaműveket pedig értékes nyereményekkel (könyvcsomag, vásárlási utalvány, ajándékcsomag) jutalmazza a pályázat kiírója és partnerei: a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, a Microsoft és a ProArt Szövetség a Szerzői Jogokért.

    Szellemi tulajdona mindenkinek lehet – mondja a pályázat kiírása kapcsán Tóth Zita, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala Szerzői Jogi Főosztályának vezetője. – Hiszen nemcsak egy bestsellert védhet a szerzői jog, de egy rajzot, egy blogbejegyzést vagy fogalmazást is. A szellemi tulajdon védelme nem más, mint az alkotó és alkotásának tisztelete: az alkotót nemcsak anyagi elismerés illeti meg műve létrehozásáért, de erkölcsi elismerés is: neve fennmarad az utókor számára.

    Az elbírálás során fontos szempont, hogy az adott téma hogyan integrálódik a tantárgy oktatásába, mennyire kreatív feldolgozása, illetve milyen mértékben vonja be a tanóra aktívan a diákokat a téma feldolgozásába.

    Ahogy a gyerekek megtanulják, hogy a bolt polcáról sem vehetik el fizetés nélkül a csokoládét, a szellemi tulajdon tiszteletét is el kell sajátítaniuk. A digitális technológiák terjedésével ez még fontosabbá vált, hiszen a szellemi tulajdon megsértése egyre inkább az internet használatához köthető. A pályázat kiírásával azt szeretnénk elérni, hogy a diákok tudatos fogyasztókká és a szellemi értékeket okosan kezelni tudó felnőttekké váljanak – foglalja össze a főosztályvezető.

    Pályázati határidő: 2013. november 17.

    Pályázati kiírás és további információ:
    http://www.sztnh.gov.hu/hivatalrol/IP_oktatas/pedagoguspalyazat.html

    Előző cikkMunkavédelmi segédanyagok általános iskolásoknak
    Következő cikkPedagógus nyílt nap az Állatkertben