Kezdőlap Digitális eszközök

Jó gyakorlat és ötletszerzés a cél – kiállítás a konferencián(x)

Nagy örömünkre szolgál, hogy nagyon sokan jelentkeztek az Oktatás a 21. században – határok nélkül – című konferenciánkra, ami telt házas, köszönjük az  érdeklődést.

A jelentkezők és a konferenciát követők már minden bizonnyal böngészték a rendezvény honlapján a programot, és feltűnhetett számukra egy érdekes színfolt, egy interaktív programelem: az innovatív tanárok kiállítása.

De mi is lesz ez a kiállítás?

Ennek a programnak a keretében innovatív pedagógusok osztják meg  a tanítási-nevelési gyakorlatban működő pedagógiai megoldásaikat, hasonlóan a korábban szintén a Modern Iskola magazin és a Microsoft Magyarország által szervezett Partnerns in Learning – – PIL  – Fórumokhoz, amiről pl. itt lehet olvasni.

Mi az a PIL – Fórum?

A PIL- fórum egy  olyan lehetőség, ahol a valós vagy a virtuális térben közösen gondolkodhat, ismerkedhet, tanulhat és taníthat bárki, aki része a Microsoft által indított, pedagógusok és intézményvezetők számára ingyenesen elérhető Microsoft Innovatív Pedagógus illetve  Microsoft Innovatív Iskola Programnak.

Microsoft Innovatív Iskola hazai programja azoknak a köznevelési intézményvezetőknek szól, akik tudatosan és aktívan fordulnak a 21. századi oktatásban használható technológiák és módszerek, szemléletmód felé.  Ha még nem tagja, akkor itt a jelentkezéshez szükséges linket is megtalálja, és az erről szóló cikkeket is elolvashatja, valamint megismerkedhet az egymást inspiráló intézményvezetők és pedagógusok munkájával.

Az iskolafejlesztő program az idei tanévben is folytatódik, bármely hazai köznevelési intézmény jelentkezhet egy rövid regisztráció után,akár most is, a jelentkezés és a képzés is elérhető magyar nyelven, iskolatípustól és fenntartótól függetlenül. A részvétel ingyenes.

Mi is az a Microsoft Innovatív Pedagógus Program?

Az újításokra nyitott iskolának természetesen megfelelően motivált és képzett pedagógusra van szüksége.

Aki tanít, és szeretné a számítógépet, az interaktív táblát használni az óráin,vagy kipróbálná a 21. századi technológiákat, készülékeket, „kütyüket” a tanításban, az jó helyen jár! Tudását megoszthatja, kérdéseit felteheti,  egy közösség és egy tudásbázis várja mindezt, segítőkészen. – Jó hírünk van: ebben segít a Microsoft Innovatív Pedagógus Program.

A pedagógusok számára a Microsoft Innovatív Pedagógus Programjának keretén belüli idén is készültek ingyenes tananyagok, videók, cikkek és összefoglalók, webinárok és személyre szabott tanácsadás is elérhető.  Ez a program – korábban PIL Akadémia néven – idén, 2015-benmmár negyedik éve fut, közel 2000 tanár vett részt benne. A Tanárblog Pedagógiai Svédasztal nevű közössége vesz ebben aktívan részt, itt lehet olvasni róluk és csatlakozni az ingyenes továbbképzési programhoz.

Jó gyakorlat és ötletszerzés a cél

Eljutottunk tehát a mozgalmasnak és sokszínűnek ígérkező programig, az innovatív pedagógusok bemutatkozó kiállításáig az Oktatás a 21. században- határok nélkül  konferencián.  Itt tehá 20 pedagógus, 15 intézmény, 18 projektje mutatkozik be.

A projektekben az  köznevelés szinte minden színtere megjelent az óvodától a szakiskoláig, vagy az elitgimnáziumig. A kiválasztott témák és „tudásépítések” sokféle műveltségterületet és  tantárgyat érintenek. A debreceni kiállításon – a kor elvárásainak megfelelően- több, a természettudományos oktatást segítő és népszerűsítő projekttel lehet majd találkozni. Lesz kiállító például a fizika, informatika, vagy a környezetvédelem témakörében, elkalandozhatunk a honfoglalás koráig, megnézhetjük a „növények bőrét”, vagy akár  megismerhetjük a virtuális osztálytermet, a Skype-on összekötött tanulókból álló világméretű  angol nyelvi tantermet vagy a szépségipart – ahogy még sosem láthattuk: a szakiskolások és tanáruk – és a közösségi média – szempontjából.

Milyen egy innovatív pedagógiai projekt?

Talán nem ’spoliler” –ezés, ha eláruljuk, hogy  témától függetlenül a legtöbb projektre jellemző az IKT-eszközök és a diákok aktív bevonása, az ún. kooperatív tanulásszervezési módok alkalmazása, a tanórán kívüli tevékenységek bevonása és a törekvés, hogy a tananyag megértését és feldolgozását élvezetesebbé tegyék, a gyerekek érdeklődését minél inkább felkeltsék. Mindez talán ma már megvalósíthatatlan lenne a legkorszerűbb informatikai eszközök és szoftverek használata nélkül: a kiállítók és diákjai talán ezekben a percekben is dolgoznak laptopon, interaktív táblán, táblagépen, okostelefonon. Természetesen a projektek szinte majd minden fázisában előkerült az internet, a közösségi és megosztó oldalak, a levelező és chatprogramok, a szöveg-, kép- és video szerkesztők, de nem hiányzott a közös, aktívan eltöltött valós idő sem.

Ha kíváncsi a programra, és már jelentkezett, jöjjön el a konferenciára. Ha már nem jut el, kövesse továbbra is a Modern Iskolát, részletes beszámolót fogunk küldeni a programról, így a kiállításról is.

Előző cikkHa csak egy tanácsot adhatna a diákjainak….’-mit adna?
Következő cikkKultúrkaland – támogatott élmény