Lezárult a Pedagógusképzés átalakításnak országos koordinálása, támogatása című TÁMOP projekt, amely többek közt a tanárképző központok hálózatosodását, működési támogatását szolgálta.-
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) TÁMOP 4.1.2.B-13/1-2013-0010 jelű A pedagógusképzés átalakításának országos koordinálása, támogatása című projektje 2015. október 31-én zárult le.
Az OFI-ban 2014. januárjában indult TÁMOP 4.1.2.B projekt indulásakor azt a célt tűzte ki, hogy elősegítse a hazai pedagógusképző intézmények közötti hálózatosodást, tudásmegosztást, és koordinálja az egyes intézmények tanárképzéssel kapcsolatos uniós forrásokból finanszírozott fejlesztéseit.
A projekt elindításának hátterében az a felismerés állt, hogy az oktatás szerepe kiemelt fontosságú egy tudásalapú, versenyképes gazdaság megteremtésében és kiépítésben. Az oktatás minőségét pedig alapvetően meghatározza a pedagógusképzésből kikerülő tanárok hozzáértése, kompetenciái, pedagógiai és módszertani ismerete. A projekt céljai szoros összhangban álltak az oktatás hatékonyságának javítását célzó uniós stratégiákkal.
A projekt eredményei közül kiemelkednek azok a fejlesztések, amelyek a tanárképző központok hálózatosodását, működési támogatását szolgálják. Ehhez kapcsolódik az a kutatás fejlesztési projekt, amelynek célja a tanárképző központok működési standardjainak kialakítása volt.
Emellett a NAT crosscurriculáris fejlesztési területei kapcsán a felkért pedagógusképző intézmények jógyakorlatai mellett a most lezárult projekt modellajánlások kidolgozásával támogatta az egyetem- iskola partnerkapcsolatok javítását.
Az oktatás társadalmi és kulturális dimenzióinak megértésével kapcsolatos kompetenciákhoz igazodva valósult meg az a kutatás-fejlesztési projekt, amely azt vizsgálta különböző országokban, hogy milyen a pedagóguspálya társadalmi megítélése, és ennek függvényében hogyan népszerűsítik az adott országban a pedagógus pályát.
Külön kiemelendő az OFI nagyszabású vállalkozása, amely egy olyan pedagógusképzési kutatási katasztert alakított ki, amely a következő funkciókat töltheti be:
- Nyilvános adatbázis, dokumentumtár a hazai pedagógusképzéshez kapcsolódó képzési és kutatási tartalmakhoz.
- A tartalmak kutatható, statisztikailag feldolgozható tárolása.
- Más, kapcsolódó adattárak, szakmai fórumok elérési lehetősége.
- Pedagógusképzések intézményi specifikumainak bemutatása, átfedések feltárása.
- Meglévő intézményi pedagógusképzéshez kapcsolódó kutatások, fejlesztések bemutatása, elérhetővé tétele /~2000-től/(pedagógiai-pszichológiai és diszciplináris tartalmak)
- Lehetőség kutatási, képzési együttműködés kialakítására, a hálózatosodás fejlesztésére
- Pedagógusképzés és közoktatás kapcsolatának erősítése – közoktatási tartalmak (pl. gyakorlatok, problémák, kérdések) megosztása
- A felsőoktatási intézmények és a gazdasági-társadalmi szereplők közötti együttműködés erősítése, a tágabb értelemben vett tartalmak modernizálása, a képzések munkaerő-piaci relevanciájának növelése.
- Tudás-, információ-megosztási lehetőség.