Már olvasható a Modern Iskola 2015/6. száma. Exkluzív összeállításunkban bemutatkoznak az innovatív pedagógusok!
Elkészült a Modern Iskola 2015/6. száma. Az alábbi linkre kattintva online is olvasható .pdf-ben a 40 oldalas kiadványunk, melynek beköszöntő oldalán egy, jövőre debütáló újdonságot mutatunk be olvasóinknak! Várjuk visszajelzéseiket a fejlesztésünkről!
A tartalomból:
A Vezetés rovatban a TÁMOP 3.1.8. – Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban című, az Oktatási Hivatal gondozásában megvalósított kiemelt uniós projektről szól egy részletes beszámoló.
„Sikeres párbeszéd az eredményes minősítésért”- ez a címe annak a részletes tájékoztatásnak, amit a TÁMOP 3.1.15-ös projekt eredményeiről szól. A mintegy 19 ezer fő képzésén a pedagógusminősítések és a tanfelügyeleti ellenőrzések volt a fő téma.
Továbbiakban olvashatunk arról, hogy a „TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása” projekt eredményeként az Oktatási Hivatal Projektigazgatóság (OHPI) december 1-jével olyan struktúrát, szervezési folyamatot ad át az Oktatási Hivatal számára, melynek segítségével a pedagógusminősítési rendszer működtetése megvalósítható.” Ennek részletei szintén a Vezetés rovatban olvashatóak.
Tudták, hogy a Köznevelési Információs Rendszer, a KIR több, mint másfél milliárd adatot kezel? A rendszer modernizálása, racionalizálása az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.15 kiemelt uniós projekt keretében valósult meg. Erről szól a cikk a Vezetés rovatban.
Tanfelügyelet: a visszajelzés és a fejlesztés támogatása a cél címmel két oldalas cikket olvashatnak, az elábbi bevezetővel:
„2015 tavaszán megkezdődtek a pedagógusminősítések, decemberben pedig startol a pedagógiai-szakmai ellenőrzés folyamata.” A 2016-os tanfelügyelet terveiről is lehet tájékozódni.
Megújuló támogatási lehetőségek a pedagógusok előmeneteli rendszerében- ez a következő, 5 oldalas cikk címe.
Bevezetőjében ez áll: ” Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzés támogatása kiemelt projekt (TÁMOP-3.1.5/12) célja a pedagógus-továbbképzési rendszer nemzeti köznevelési rendszerre épülő tartalmi, szerkezeti megújítása, a pedagógustovábbképzési rendszermodell kialakítása volt. „
„A minősítés teljes folyamata és egész rendszere kommunikatív. Ez azt jelenti, hogy a minősítés filozófiája, minden eleme, minden szereplője és minden történése, az eljárásrend alkalmazása, a szerepek gyakorlása üzeneteket közvetít.”- így kezdődik az az érdekes írás, amit Szőke-Milinte Enikő jegyez: Kommunikáció a pedagógusminősítésben címmel. (A cikk tkp. a „Kommunikáció a minősítésben – a minősítés kommunikációja című tanulmány rövidített változata, ami a Mesterpedagógusok I. Sonkádi Szabadegyetemén hangzott el, és meg is jelent egy tanulmánykötetben.)
Az IKT rovatban a Tanárok és diákok diadala címmel olvashatjuk az innovatív tanár-diák bemutatkozásokat. Azt a 29 pedagógust és 104 diákját mutatjuk be elsősorban, akik megtiszteltek minket és az érdeklődőket, és részt vettek újításukkal az Így tanulunk mi! szakkiállításon a Millenáris Központban. Kicsit alaposabban megismerhetjük őket, de részletes információkért érdemes a holnapunkat böngészni majd velük kapcsolatban is.
Bemutatkozik még a Telenor Hipersuli programja, a mobil IKT eszközhasználatra, szélessávú mobilnetre alapozott pedagógiai megoldásról érdemes alaposan tájékozódni, pl. ezért is segítettünk, hogy megismerjük egy pedagógus gyakorlatát is ezzel kapcsolatban.
Következő cikkünkben pedig a táblagépes oktatást bevezető Samsung Smart School projektjét ismerhetjük meg a tudományos és gyakorlatias háttér illetve a megvalósítás oldaláról is.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság cikkei a médiaértés-oktatásban segítik a pedagógusokat.
Tehát:
Az alábbi linkre kattintva online is olvasható .pdf-ben a 40 oldalas kiadványunk.