Kezdőlap hírmozaik

    Elkészült a Modern Iskola 2015/6. száma!

    Már olvasható a Modern Iskola 2015/6. száma. Exkluzív összeállításunkban bemutatkoznak az innovatív pedagógusok!

     Elkészült a Modern Iskola 2015/6. száma. Az alábbi linkre kattintva online is olvasható .pdf-ben a 40 oldalas kiadványunk, melynek beköszöntő oldalán egy, jövőre debütáló újdonságot mutatunk be olvasóinknak! Várjuk visszajelzéseiket a fejlesztésünkről!

    A tartalomból:

    A Vezetés rovatban a TÁMOP 3.1.8. – Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban című,  az Oktatási Hivatal gondozásában megvalósított kiemelt uniós projektről szól egy részletes beszámoló.

    „Sikeres párbeszéd az eredményes minősítésért”- ez a címe annak a részletes tájékoztatásnak, amit a TÁMOP 3.1.15-ös projekt eredményeiről szól. A mintegy 19 ezer fő képzésén a pedagógusminősítések és a tanfelügyeleti ellenőrzések volt a fő téma.

    Továbbiakban olvashatunk arról, hogy a „TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósítása” projekt eredményeként az Oktatási Hivatal Projektigazgatóság (OHPI) december 1-jével olyan struktúrát, szervezési folyamatot ad át az Oktatási Hivatal számára, melynek segítségével a pedagógusminősítési rendszer működtetése megvalósítható.” Ennek részletei szintén a Vezetés rovatban olvashatóak. 

    Tudták, hogy a Köznevelési Információs Rendszer, a KIR több,  mint másfél milliárd adatot kezel? A rendszer modernizálása, racionalizálása az Oktatási Hivatal által gondozott TÁMOP-3.1.15 kiemelt uniós projekt keretében valósult meg. Erről szól a cikk a Vezetés rovatban.

     

    Tanfelügyelet: a visszajelzés és a fejlesztés támogatása a cél címmel két oldalas cikket olvashatnak, az elábbi bevezetővel:

    „2015 tavaszán megkezdődtek a pedagógusminősítések, decemberben pedig startol a pedagógiai-szakmai ellenőrzés folyamata.” A 2016-os tanfelügyelet terveiről is lehet tájékozódni.

    Megújuló támogatási lehetőségek a pedagógusok előmeneteli rendszerében- ez a következő, 5 oldalas cikk címe. 

    Bevezetőjében ez áll: ” Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzés támogatása kiemelt projekt (TÁMOP-3.1.5/12) célja a pedagógus-továbbképzési rendszer nemzeti köznevelési rendszerre épülő tartalmi, szerkezeti megújítása, a pedagógustovábbképzési rendszermodell kialakítása volt. „

     „A minősítés teljes folyamata és egész rendszere kommunikatív. Ez azt jelenti, hogy a minősítés filozófiája, minden eleme, minden szereplője és minden történése, az eljárásrend alkalmazása, a szerepek gyakorlása üzeneteket közvetít.”- így kezdődik az az érdekes írás, amit Szőke-Milinte Enikő jegyez:  Kommunikáció a pedagógusminősítésben címmel. (A cikk tkp. a „Kommunikáció a minősítésben –  a minősítés kommunikációja című tanulmány rövidített változata, ami a  Mesterpedagógusok I. Sonkádi Szabadegyetemén hangzott el, és meg is jelent egy tanulmánykötetben.)

    Az IKT rovatban a Tanárok és diákok diadala címmel olvashatjuk az innovatív tanár-diák bemutatkozásokat. Azt a 29 pedagógust és 104 diákját mutatjuk be elsősorban, akik megtiszteltek minket és az érdeklődőket, és részt vettek újításukkal az Így tanulunk mi! szakkiállításon a Millenáris Központban. Kicsit alaposabban megismerhetjük őket,  de részletes információkért érdemes a holnapunkat böngészni majd velük kapcsolatban is.

     

    Bemutatkozik még a Telenor Hipersuli programja, a mobil IKT eszközhasználatra,  szélessávú mobilnetre alapozott pedagógiai megoldásról érdemes  alaposan tájékozódni, pl. ezért is segítettünk, hogy megismerjük egy pedagógus gyakorlatát is ezzel kapcsolatban. 

    Következő cikkünkben pedig a  táblagépes oktatást bevezető Samsung Smart School projektjét ismerhetjük  meg a tudományos és gyakorlatias háttér illetve a megvalósítás oldaláról is.

    A Nemzeti Média- és Hírközlési  Hatóság cikkei a médiaértés-oktatásban segítik a pedagógusokat.

    Tehát:

    Az alábbi linkre kattintva online is olvasható .pdf-ben a 40 oldalas kiadványunk.

    Előző cikkTelenor Hipersuli Oktatási Program
    Következő cikkKinek lesz munkája 20-30 év múlva?