Kezdőlap jó példák

Versenyköntösbe bújt komplex szemléletformálás – ilyen volt az idei Abacusan Bajnokság

A tanév végén különleges hangulatú, fordulatos és meghökkentő, jól szervezett verseny döntőjére került sor Budapesten. Az Abacusan Stúdió a 2015/16-os tanévben immár ötödik alkalommal rendezte meg komplex szemléletű csapatversenyeit, amelyeket évek óta a Nemzeti Tehetség Program is támogat. Versenyeink minden évben 4+1 fordulósak – a 4 internetes-levelezős fordulót követően játékos,  forgószínpados döntő várta a csapatokat.

csodabogarak

Reneszánsz gyerekek? Irodalom, művészet, történelem..és robotika

Versenyeink célja, hogy a résztvevők a természettudományok, az irodalom, a történelem, a matematika, a művészetek, az idegen nyelvek vagy éppen a technika, robotika köréből, játékos formában mérjék össze ismereteiket, alkotókészségüket, környezettudatosságukat.

Munkamódszerek változatossága

A verseny során az izgalmas, játékos feladatok megoldása, a könyvtári és internetes kutató-gyűjtő munka, az IKT eszközök tudatos és célszerű alkalmazása mellett a csoportmunka,- a feladatmegosztás, a közös munkavégzés kompetenciáit is fejleszthetik a versenyzők.

A különböző témaköröknek köszönhetően a más-más érdeklődésű gyermekek mind megtalálhatják a számukra izgalmas, élvezetes feladatokat, s valamennyiük közös munkájaként küldhetik be a feladatsorok megoldásait.

gaborosokKözponti téma: az emberiség korszakai

Minden évben más központi téma köré épülnek a feladatok. Az idei verseny témája az emberiség történelmének-kultúrtörténetének egy-egy korszaka: az antik birodalmak kora, a középkor és a reneszánsz világa, az ipari forradalom és a polgárosodás évszázadai és a 20-21. század korszaka volt.

afoldgombvizsgalataRejtvényes, kutatós, kreatív feladatok-   alkalmazásokkal – csoportban

A levelezős komplex, matematika, angol, technika és robotika feladatlapok ezeket a korszakokat dolgozták föl rejtvényes, kutatós, kreatív feladatokkal.

A feladatsorok összeállítása során a versenyző csapatokat (és tanáraikat) különböző online rejtvények és IKT alkalmazásával megoldható feladatok elé is állítottuk. Volt olyan feladat, amelynek kiindulópontjaként egy megzenésített Balassi vers, a Hídember című film vagy az Egyszer volt az ember című rajzfilmsorozat egy-egy részlete vagy a Khan Academy egy-egy leckéje szolgált, amelyekhez YouTube linkeken keresztül jutottak el a gyerekek. Más esetekben magát a feladatot oldhatták meg a csapatok internetes alkalmazás segítségével (pl. learninapps.org, szófelhő készítő, online puzzle kirakó, mathplayground.com, stb).

Ezekkel a feladatokkal nem titkolt szándékunk volt a digitális kompetenciák fejlesztése, az informatikai eszközök sokszínű alkalmazási lehetőségeinek bemutatása.

eszesekutburkolatosfeladatnalKincskeresős-portyázós kihívás – bevették a Várat?

A versenyek döntőjén kincskeresős-portyázós kihívás várta az ország minden részéből érkező versenyző csapatokat. A Budapesti Történeti Múzeum múzeumpedagógusaival együttműködésben kidolgozott és lebonyolított versenyen a Vármúzeumban és a Budai Vár területén kellett a csapatoknak térkép segítségével megtalálniuk az egyes állomásokat, ahol QR-kódok mögé rejtett feladatok várták őket. A döntő feladataiban így összekapcsolódott a kézzelfogható és a virtuális világ, a történelmi emlékek felfedezése és a verseny témáihoz kapcsolódó feladatok.

A dobogós csapatok kedvezményes táborozást nyertek a nyári Abacusan Tehetségtáborokba, ahol a robotika, természet, művészet állnak a középpontban.

Kapcsolódó cikk:

Hogyan zajlik a robotika tehetséggondozás ?

A 2015/16-os ABACUSAN Bajnokságot a Nemzeti Tehetség Program támogatta az NTP-TV-15-0157 és az NTP-TV-15-0135 projekt keretében.

A cikket írta: Sugár Sára és Büti István az Abacusan Stúdió vezetői, a program szervezői, felelősei fotók: a szervezők

 

Támogatók:

emberieroforrastamogatas

nemzetitehetsegprogram

emberieroforras

Előző cikkOrszágos „Digitális kompetenciafejlesztés”- IKT tanfolyamok felnőtteknek
Következő cikkReneszánszkori várjátékok a nagyvázsonyi Kinizsi várban