Kezdőlap határtalanul

Európai Szakképzési Hét- Nemzetközi beszélgetés szakképzésről magyar moderátorral

2018. november 3-án először volt magyar moderátora a nemzetközi #edchateu Twitter chatnek: Tóth Éva, a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziumának angoltanára  a szakképzés témakörében tett fel kérdéseket és moderálta a résztvevők visszajelzéseit.  Az Európai Szakképzési Hét keretén belül beszélgettünk vele a tapasztalatairól.

Az @EdchatEu célja, hogy oktatási témákban segítse a pedagógusok szakmai kapcsolatainak kialakulását, a tudásmegosztást és a szakmai eszmecserét. magyar moderátora a nemzetközi #edchateu Twitter chatnek: magyar moderátora a nemzetközi #edchateu Twitter chatnek:A hetente tartandó Twitter chatek során nem csak angolul folyik a beszélgetés, hanem az #edchateu segítői saját nyelvükre is lefordítják a tweeteket, ezáltal még több emberhez eljuttatva az üzenetet. A chatekre témamegjelöléssel együtt lehet jelentkezni. Fontos, hogy bár egy adott időpontban van a chat, a moderátor egy hétig figyeli a témában érkező hozzászólásokat, így bárki tud később is csatlakozni, ha esetleg az adott időpontban nem ér rá.

2018. november 3-án először volt magyar modetárora a nemzetközi chatnek: Tóth Éva, a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziumának angoltanára  a szakképzés témakörében tett fel kérdéseket és moderálta a résztvevők visszajelzéseit.  Az Európai Szakképzési Hét keretén belül beszélgettünk vele a tapasztalatairól.


  • Miért pont ezt a témát választotta?

 

Szakmai pályafutásom alatt végig szakképző intézményekben tanítottam, sok tapasztalatot szereztem a szakiskolai projektek megvalósításában és szerettem volna a szakképzésben leginkább felmerülő kérdéseket megvitatni kollégáimmal nemzetközi szinten. Nagyon érdekelt, más országokban milyen módszereket tartanak célravezetőnek és milyen tapasztalatai vannak a kollégáknak a szakképzés terén.

 

  • Milyen kérdéseket kaptak a résztvevők?

 

  1. „Mit gondolsz a szakképzési rendszerről?
  2. Milyen gyakori problémákkal találkozhatunk a szakképzésben?
  3. Hogyan lehet motiválni a szakképzésben tanuló diákokat?
  4. Használtad valaha a projektalapú oktatást a szakképzésben?
  5. Hogyan lehet áthidalni az iskola és a munka világa közti szakadékot?
  6. Hogyan lehetne hatékonyabbá tenni a szakképzést?”

 

  • Milyen érdekes ötletek, visszajelzések kerültek elő?

 

  • A német modellt kivétel nélkül mindenki dícsérte és a duális szakképzés fontosságára hívták fel a figyelmet. Felmerült mint nehézség, hogy a szakképzésben tanuló diákokat más módszerekkel lehet motiválni és hogy sokszor a negatív tanulási tapasztalattal rendelkező tanulók választják az ilyen típusú iskolákat. Mindenki egyetértett abban, hogy a projektalapú, tantárgyakat átívelő oktatásnak a szakképzés terén különösen nagy szerepe van, hogy áthidalja az iskola és a munka világa közti szakadékot.

 

  • Lehet valamit tudni a chat népszerűségi mutatóiról?
  • A szombati napon a Twitter felhasználónevem alapján statisztika szerint 15200 tweetelő látta a nevemet említetve azon a napon (megosztás vagy megemlítés során) és 42,500 volt a tweet reach (azon Twitter felhasználók, akik láthatták a tweetjeimet és újra megoszthatták) száma, amivel a szervezőkkel együtt nagyon elégedettek vagyunk. Reméljük, sikerült inspiráló kérdéseket feltennem és minden résztvevő értékes tapasztalattal gazdagodott. A beszélgetés az alábbi linken követhető: https://twitter.com/hashtag/EdChatEU?src=hash

 

  • Miért pont Twitter? Nem nagyon használjuk. Magyarországon, de ahogy látom Önnek nagy tapasztalata van a használatával és nagyon lelkes. Mióta és hogyan használja a szakmai munkája során?

 

  • Nagyon sokat köszönhetek a Twitternek. Az eTwinning szakmai továbbképzések során ismertem meg Arjana Blazicnak és Bart Verswijvelnek köszönhetőn pár évvel ezelőtt, és azóta is rendszeres résztvevője vagyok a chateknek. Sok értékes szakmai kapcsolatra tettem itt szert és több eTwinning projektpartneremet itt ismertem meg. Nagyon örülök, hogy több magyar kolléga lelkesen követ engem Twitteren is. A 2018-as Digitális Témahéten a diákokkal is használtuk és nemzetközi Twitter chatet tartottunk minden nap nagy sikerrel.

 

  • Köszönöm a beszélgetést, további sok sikert kívánunk a munkájához 🙂

A beszélgetést Fülöp Hajnalka kezdeményezte.

 

Előző cikkNem kell, hogy a biztonság, „unalmas téma” legyen!
Következő cikkA két legerősebb szó az oktatásban