Irene saját bevallása szerint az első önállóan megtartott tanórája után 2 dologra jött rá: 1. Minden tanulónak szüksége van és meg is érdemli, hogy a tanár valóban lássa őt 2. az IKT eszközök segítenek ebben.
Azt mondja, azért készítette népszerű ábráját, mert észrevette, hogy sok pedagógus szeretne IKT eszközöket használni, de egyszerűen nem tudnak választani. A kép segíthet eldönteni, melyik az amelyikkel el tudják érni a kívánt célt. Fontos kiemelni, hogy mielőtt a technolóigáról döntünk, tisztában kell lennünk azzal, mik is a céljaink a tanórán. Akkor tud egy pedagógus dönteni, ha tisztában van azzal, mit is szeretne a tanórán elérni. Ez azért is fontos, mert a tanár nem csak azért választja az adott eszközt, mert az viccesnek vagy izgalmasnak tűnik, hanem az alapján, amire szüksége van a tanulási cél elérésnek érdekében. A folyamatábra magyar változata a blogon is elérhető.
A Today’s Teaching Tools blogban Irene összegyűjtötte a kedvenc bevált eszközeit, ebből szemezgetünk most:
Kvízek/tesztek/játékok
- Deck.Toys – még sosem volt ilyen könnyű a differenciálás és a diákok pontjainak követése
- Goosechase – függőséget okozó kincsvadász játék!
- JeopardyLabs – Mindent vagy semmit típusú játékok Powertpoint nélkül
- Plickers – online kvíz tanulói eszközök nélkül!
- Quizalize – kvízek 1 perc alatt!
Ötletbörze
- Coggle – kollaboratív gondolattérkép készítése
- Postermywall – interaktív poszter készítése
- Thinglink – interaktív poszter készítése
- Timeglider – idővonal készítése
- Timetoast – idővonal készítése
- Trello – tervezzünk együtt
- XMind – ötletbörze és gondolattérkép készítése
Kreatív oldalak
- BlendedPlay – játékok készítése saját tartalommal
- Pixton – képregények készítése
- ScribbleMap – rajzoljunk térképeket és osszuk meg!
- Storybird – saját könyv készítése könnyedén
- Venngage – mindent az infografikákról!
A blog angol nyelven itt érhető el.
Köszönjük Irene van der Spoel munkáját és közreműködését a cikk és az ábra megjelentetésében.