Kezdőlap heti kitekintő

    A világ az osztályteremben

    Globális nevelés szemléletű földrajz-, magyar- és matematika-tankönyvet adott ki az Anthropolis Egyesület.

    A globális nevelés, avagy a – környezeti mellett a társadalmi, gazdasági – fenntarthatóság szemlélete egyre jobban jelenik meg a különböző tankönyvekben, oktatási anyagokban. Az Anthropolis Egyesület épp azért hozta létre a www.globne.hu adatbázist, hogy egy felületre csatornázza a különböző szervezetek globális nevelés szemléletű gyakorlatait, forrásait.

    Kép: Anthropolis Egyesület

    Az Európai Bizottság társfinanszírozásában megvalósuló Komplex témák – sokrétű tantárgyak elnevezésű projekt keretén belül az Anthropolis olyan tankönyvsorozat jelentetett meg, amely tantárgyakhoz kötődő óravázlatok révén segít beágyazni a globális nevelés szemléletét a matematika, a magyar nyelv és irodalom és a földrajz tanórákba. A gyakorló tanárok segítségével kidolgozott és kipróbált feladatok úgy épülnek fel, hogy a hagyományos iskolai keretek között megtartott tanórákon is alkalmazhatók. Igény és a rendelkezésre álló időkeret függvényében egy-egy rövidebb feladatot is kipróbálhatunk, de kitölthető akár egy vagy több teljes tanóra is. Az óravázlatokból kiderül többek között, hogy miként tudunk A Pál utcai fiúk segítségével beszélni szegénységről és az egészégügyhöz való hozzájutás esélyeiről, miként kapcsolódnak a szuperhősök az ENSZ Fenntartható fejlődési céljaihoz, hogyan számolhatjuk ki az űrszemét mennyiségét, vagy milyen túlélési tanácsokat tudunk adni a földlakóknak.

    Anthropolis Egyesület
    Előző cikkValentin-nap az (angol) órán
    Következő cikkKészüljünk együtt a PÉNZ7-re – akár digitálisan is: webinárium, e-learning és óratervek