Kezdőlap Digitális eszközök

Találd ki, meséld el! – a digitális történetmesélés 7 eszköze

Milyen digitális eszközökkel segíthetjük a kreatív történetmesélést? Sztorikocka virtuálisan? Digitális könyvkészítés egyszerűen? 7 kedvenc ötletünk következik.

  1. Virtuális sztorikockák

Csak válasszuk ki, hány darab kockát szeretnénk és már neki is állhatunk a történet kitalálásának!

https://rpg.nathanhare.net/storygen/ képernyőkép

2. Képes forgatókönyv (storyboard)Canva

Egyszerűen használható sablonokból látványos és ötletes alkotások.

Eszköz: Canva

3. Kollaboratív történetBuncee

Megadunk egy kezdő cselekvést vagy egy történet első mondatát, mindenki folytatja egy újabb diával. Természetesen más kollaboratív prezentáció-készítő eszközzel is elkészíthető.

4. Mesélj gyorsan egy adott témában véletlenszerű képekről!

A Flickr oldalát sokan ismerik, hiszen gyakorta használt forrása a jogtiszta képeknek. A Pechaflickr oldalán adott kulcsszóra rákeresve a témában 20 képet kapunk, mindegyiket 20 másodpercig megjelenítve. Tökéletes gyakorlat a képleírás rutinjának kialakulásához. Beállíthajuk azt is, hány darab képre van szükségünk vagy hogy mennyi ideig legyen egy látható.

5. Virtuális túrák készítése (VR) ( az eszköz még idén júniusig érhető el)

6. Digitális könyvkészítés gyorsan, egyszerűenBookcreator

A Bookcreator seítségével interaktív könyveket, digitális portfóliókat készíthetünk könnyedén. Hogyan?

  1. Keltsük életre a műalkotásokat!

Több cikkünkben írtunk már a Europeana digitális könyvtár használatáról. Töltsük meg élettel az ott található műalkotásokat, például úgy, hogy a tanulók a szóbeli vizsgatételekhez készítenek vicces párbeszédeket.

Eredeti kép: Ο Ε. Αβέρωφ με τον Υπουργό Εξωτερικών της Γιουγκοσλαβίας, Ν. Πόποβιτς – Ίδρυμα Βαρώνου Μιχαήλ Τοσίτσα – CC BY-SA
Eredeti kép: Limco – Coveco Weert, interview bedrijfsnieuws „drie op je boterham” – . Gemeentearchief Weert – CC BY-SA 3.0 NL

Az összeállítást készítette Tóth Éva főszerkesztő.

Források:

Előző cikkSzemléletes és szórakoztató – Napo-videók az oktatásban
Következő cikkHova menjünk, ha nem mehetünk sehova?