- Bookwidgets – Végh Eszter
Bárkinek készíthető effektív és izgalmas feladat, legyen szó akár általános iskolai matematika órai számonkérésről, történész hallgatóról vagy zongorázni tanuló diákról.
Az app számos előnyét lehet felsorolni:
- 40+ elkészíthető feladattípus közül lehet választani
- iOS, Android, és Windows kompatibilis
- social media felületekről is lehet regisztrálni
- google classroomhoz kapcsolható
- QR kód, link vagy email formában is megosztható
- könnyen kezelhető
- videó a működéséről
- Phet – Vitányi Klaudia
A PhET a természettudományos tárgyak oktatása során használható interaktív szimulációk tárháza. Az ötlet a Coloradoi Egyetemtől származik. A PhET alkotói kutatásaik során azt vizsgálják, hogyan kerülhetnének közel a diákok a természettudományokhoz ezekkel az új eszközökkel, mi módon tehetnénk interaktívvá az órákat, és hatékonnyá a tanulást. (forrás) A PhET-en egy néhány lépésből álló ingyenes regisztráció után mi is hozhatunk létre szimulációkat matematika, kémia, fizika, biológia és földrajz témakörben, korlátlan mennyiségben. (Ehhez a teacher opciót kell választanunk) Amennyiben csak ki szeretnénk próbálni a programokat, nem kötelező regisztrálnunk.
- Brainscape – Czeglédi Hanna Orsolya
A Brainscape esetében a megoldás a tanulókártyák hatékony felhasználásában, valamint a bizalom alapú ismétlésben rejlik. A program minden korosztálynak tud nyújtani értékes információkat, hiszen rengeteg témát magába foglal, gondolhatunk itt a matematikára, az anatómiára vagy éppen a politikatudományokra. Egyaránt használható tanításra és tanulásra. Lehetőséget ad az ismeretek bővítésére, új ismeretek szerzésére vagy éppen a meglévők átadására.
- Zygotebody – Bodnár Mira Blanka
A Zygotebody egy weboldal, mellyel egyszerűen és könnyen tanulmányozhatjuk, megérthetjük az emberi testet és annak működését. És ezt mégis hogyan? Egy 3D-s emberi test modellen keresztül, s ehhez semmi másra nincs szükségünk csak egy okos eszközre, internetre és egy böngészőre, hiszen telepítés sem szükséges. Az alapfunkciók ingyen elérhetőek, regisztráció sem szükséges az oldalon található alapfunkciók használatához. A program működése:
- Codewars – Vangel Attila
A Codewars egy online közösség által létrehozott platform ahol a felhasználók programozási feladatokat oldhatnak meg. Ezeket „kata” -nak nevezik (A Kata egy japán szó, ami a harcművészeti mozgások részletes koreográfiai mintájára utal, ami egyedül gyakorolható). A felhasználók feladata a katák megoldása. Közvetlenül a főoldalon lehetőségünk van kiválasztani a programozási nyelvet, amelyen a kihívást szeretnénk megoldani, illetve ennek a típusát. Ha nem sikerül megoldani és elakadunk akkor az oldal tippeket kínál fel, amelyek segítenek a megoldásban.
A sikeres Kata után láthatjuk, hogy a többi felhasználó milyen módon oldotta meg az adott kihívást, ami nagyon hasznos mivel így akár olyan megoldásokkal is találkozhatunk, amik eszünkbe sem jutottak volna.
***************
Nagyon köszönjük a hallgatók által beküldött bemutatókat és dr Buda Andrásnak a segítséget a sorozat megszervezéséhez!