- Nehéz kérdés
Megkérjük a diákokat, hogy az eddig tanultak alapján írjanak össze nehéz, kihívást jelentő kérdéseket. Ezután tegyék fel a kérdést társuknak. A feladat végén mindenki beadja a megírt kérdését, melyek felhasználásra kerülnek a következő tesztben. (forrás: Cornell)
- Szerepjáték
Osszunk ki szerepeket a résztvevők között, hogy a tanulók az adott témát a rájuk osztott szereplő bőrébe bújva beszéljék meg. A feladat célja az alternatív nézőpontok vizsgálata, illetve a karakterek megértése. (Forrás: Dakin Burdick Endicott College)
- Csoportos folyamatábra
A diákok poszt-it papirkák segítésével írnak le egy folyamatot, rendszert, melyekből folyamatábrát állítanak össze. A végterméket összehasonlítják a többi csapat munkájával, hogy megnézzék, miben más az övéké vagy éppen mi hiányzik. (Forrás: Alice Macpherson, USA)
- Golyógyúrás
A diákok párban dolgoznak fel vagy vitatnak meg egy témát. Minden pár ezután csatlakozik egy másikhoz, hogy csoportot alkossanak és megosszák egymással, mire jutottak. Ezután a kisebb csapatok egy másik csapattal együtt még nagyobbat alkotnak (2-4-8-16 főig). Forrás: Bell Foundation)
- Mondd el a kisöcsédnek
Háromfős csapatoknak a diákok összefoglalót írnak egy anyagról, videóról vagy fejezetről, és megkérjük őket, hogy egy illusztrációt is csatoljanak. A feladat, hogy az összefoglalót és a rajzot egy második osztályos is megértse.
- DARTS (Directes Activities Related to Text)
Egy adott szöveget módosítunk: kiveszünk belőle szavakat, kifejezéseket vagy mondatokat, esetleg darabokra szedjük, esetleg egy diagram leírásából részeket hagyunk ki. A diákok kis csoportokban egészítik ki a hiányzó adatokat. (Forrás: Bell Foundation)
- Kooperatív graffiti
A diákok egy adott témával kapcsolatban annyi ötletet írnak le, amennyit csak tudnak – színes filcekkel. Ezután megkérjük őket, kategorizálják a színes ötleteiket. (Forrás: TeachHub alapján)
- Körhinta
Egy új tananyagrész megkezdésekor a tanterem különböző részein plakátokat helyezünk ki, különböző kérdésekkel az adott témával kapcsolatban. A tanulóka csoportokra osztjuk és mindegyiknek más színű filcet adunk. Mindegyik csapatnak 1-2 perce van az adott plakáton a kapott színnel válaszolni a kérdésekre. A feladat akkor ér véget, amikor mindegyik csapat járt mindegyik plakátnál. (Forrás: MyCalCas)
- Miértek?
A tanulókat párokra osztjuk, mindegyik pár egy kérdést kap. A pár egyik tagjának meg kell válaszolni a kérdést, a másik tagnak pedig vissza kell kérdezni a válasz miértjére. A következő válasz utána is rá kell kérdezni a miértre, egészen 4 körig, majd szerepet cserélnek. (Forrás: The Owl Teacher)
- Szókártya-verseny
A tanulók csoportokban egy adott témáról szókártyákat készítenek, majd az idő elteltével cserélnek és átnézik a többi csapat kártyáit is.
A cikk Todd Finley engedélyével készült el.