Kezdőlap hírmozaik

    „MIT TEHET A MAGYARTANÁR, HA A DIÁKOK NEM OLVASNAK?” – KONFERENCIA A MAGYARTANÁROK EGYESÜLETE SZERVEZÉSÉBEN

    A Magyartanárok Egyesülete 2018. március 3-án, szombaton „Mit tehet a magyartanár, ha a diákok nem olvasnak?” címmel rendez konferenciát a Kossuth Klubban (1088 Budapest, Múzeum u. 7.). „A szakgimnáziumokban tanító kollégák nehéz és speciális helyzetben vannak – olvasható a rendezvény felhívásában –: diákjaik zöme nem érdeklődik az irodalom iránt, nagyon sokan olvasási és önkifejezési nehézségekkel küzdenek, a tanulás többnyire kudarcot jelent számukra, ettől alulmotiváltak. De érettségi vizsgát szeretnének tenni, mert választott szakmájukhoz erre szükségük van. Ez a konferencia a szakgimnáziumokban tanító magyartanároknak kínál támogatást. Foglalkozunk azokkal a nehézségekkel, amelyekkel szembe kell nézniük, és elsősorban ötleteket, módszereket és gyakorlati segítséget kívánunk adni a munkájukhoz.” A részvétel ingyenes, de február 20-ig e-mailben regisztrálniuk kell az érdeklődőknek! Részletek cikkünkben!

    A konferenciára minden érdeklődőt szeretettel várnak, a részvétel díjtalan. Az egyesülethez a rendezvényen is csatlakozhatnak, honlapukon további információkat találnak az éves tagdíj befizetéséről és a tagfelvételről. Az egyesület kéri támogatóit, jelenlegi és leendő tagjait, hogy adójuk 1 %-ával is támogassák a Magyartanárok Egyesülete munkáját!

    A Magyartanárok Egyesülete tisztelettel meghívja

    Mit tehet a magyartanár, ha a diákok nem olvasnak?

    című konferenciájára

    A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!
    Kérjük, február 20-ig e-mailben regisztráljanak:
    magyartanarok@gmail.com

     Időpont: 2018. március 3., szombat, 10.0016.30 között

    Helyszín: Kossuth Klub (1088 Budapest, Múzeum u. 7.)

     

    Program 

    10.00–12.00:

    Gyarmathy Éva: Olvasási szokások, olvasási nehézségek

    Lovász Andrea: Ifjúsági irodalom a szakgimnazista korosztálynak

    Bethlenfalvy Ádám: Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára

    Tóth Mónika: Játékosítás a magyarórán – egy szakgimnáziumi példa

    Kérdések, vita

    Szünet

    12.30–14.00:

    Fenyő D. György: Mit kell megtanítani, mit lehet kihagyni?

    Pethőné Nagy Csilla: Szakgimnazisták felkészítése az érettségire – módszerek, technikák

    Ritoók Judit: Részben az egész – teljes művek helyett részletek

    Kérdések, vita

    Szünet

    14.30–16.15:

    Fegyverneki Gergő: Ki viszi át… az irodalmat a digitális világba? IKT-eszközök az irodalomórán

    Gergelyi Katalin: Digitális feladatok az irodalomtanításban

    Horváth Beáta: Film- és médiaszövegek alkalmazása az irodalom élményének kialakításában

    Kérdések, vita

    Forrás:

    „Mit tehet a magyartanár, ha a diákok nem olvasnak?” – Konferencia a Magyartanárok Egyesülete szervezésében

    Előző cikkHogyan lehet egy 21. századi gyerekből olvasót nevelni?
    Következő cikkA robotprogramozástól az I. világháborús lövészárokban tett virtuális kirándulásig – A 2018-as BETT kiállítás trendjei