A Könyvtárellátó és Modern Iskola közös szervezésében megrendezett konferencia hátterében az a törekvés állt, hogy a külhoni magyar pedagógusok munkáját Magyarországon is minél szélesebb körben megismerjék a kollégák. A szomorkásan borongós, már őszi időjárást idéző csütörtöki napon jó hangulatban, hasonlóan gondolkozó pedagógusok és pedagógusjelöltek, diákok hallgatták meghívott vendégeinket.
Dr Főző Attila László, a DPMK senior digitális szakértője nyitotta meg rendezvényünket egy nagyon fontos gondolattal: a digitalizáció nem elég, a pedagógia is kell hozzá. Kellenek hozzá olyan szuper képességű tanárok, akik a tanórai kereteket felbontva például a projektpedagógia módszerével tanítják diákjaikat. Attila elmondta, hogy már lehet regisztrálni a 2020-as, jubileumi 5. Digitális Témahétre, külön menüponttal a magyar iskolák számára.
Első előadónk, Rekic Natália egyenesen Szerbiából érkezett hozzánk és az eTwinning fontosságáról beszélt a nyelvoktatásban. Elmesélte, milyen kihívás volt neki a tanulók nyelvi szintjének megfelelő anyagok keresése, mennyire időigényes volt a tervezés és milyen sokat tanult a munkafolyamatok dokumentálásáról. Kiemelte, az eTwinning projektek megvalósításának kulcsa elhivatott partnerek megtalálása. Natália projektjéről itt olvashatunk.
Tóth Gabriella szintén Csantavérről érkezett hozzánk és a matematika tanításának játékos módjáról és valóságközeliségéről mesélt a résztvevőknek. Hallhattunk a Pentominóról, a területfoglaló társasjátékokról, és hogy mekkora kihívás a diákjai számára, hogy mindig azt kéri, különböző megoldásokat keressenek. Előadásának 2.részében hallhattunk IKT eszközökről is, melyek használatának középpontjában az a gondolat állt, hogy meg kell találni a gyermekhez a kulcsot – motiválni kell és meghökkenteni őket. Gabriella előadása itt olvasható.
Henzel Györgytől (Katona Mihály Alapiskola Búcs, Szlovákia) egy rendkívül sok ötletes megoldást felvonultató projektet mutatott be, melynek középpontjában Leonardo Da Vinci állt. Volt benne 3D nyomtatás, kiterjesztett valóság, Scottie Go. Nagy megtiszteltetésünkre György konferenciánkon jelentette be 2020-as projektjét: „Kárpát-medence MAG-yAR népe”, melynek középpontjában a nemzeti összetartozás van, hiszen 2020-ban Trianonra emlékezünk.
Moricz Judith (Colegiul de Servicii in Turism Napoca, Románia) szintén egy eTwinning projektet mutatott be magyar partnerével: a fél éven át tartó nemzetközi kollaboráció középpontjában az üzleti élet világa állt. A résztvevő országok tanulói angol nyelvű önéletrajzot írtak, cégeket alapítottak, kidolgozták a cégek profilját, reklámozták termékeiket és szolgáltatásaikat, majd partnercéget keresve üzletet kellett kötniük.
Kardos Kornélia (Tornagörgői Alapiskola, Szlovákia) egy olyan eTwinning projektet mutatott be, amely a Digitális Témahéten is részt vett. Munkájának méretét mutatja, hogy 27 intézmény csatlakozottot hozzájuk, több mint 400 diákkal. A projektről korábbi cikkünkben lehet részletesen olvasni.
Dobsa Beáta Beregszászról érkezett hozzánk és a Mathias Corvinus Collegium Fiatal Tehetség Programjáról beszélt: Az MCC FIT Program hét városban (Budapest, Beregszász, Kecskemét, Szolnok, Pécs, Miskolc, Veszprém) saját oktatási központokban valósul meg. Inspiratív, otthonos képzési helyszíneinket a legkorszerűbb oktatási bútorokkal rendeztük be. Központjaink közösségi térként is funkcionálnak, és a bennük fejlődő, munkálkodó FIT-csoportok is képükre formálják, alakítják.
Nagy örömünkre szolgált, hogy az ország több helyszínéről hallgattak minket a kollégák, tanárszakos hallgatók, akiket megkérdeztük, mit is visznek haza útravalónak.
Műhelykonferenciánk különleges része volt a Teachmeet, melyről csütörtöki beszámolónkban olvashatnak.
A konferencia a Könyvtárellátónak és a Bethlen Gábor Alapnak köszönhetően valósult meg.