Korábbi cikkünkben a YearCompass-füzetek kérdéseinek mintájára néhány „évrendezős” osztálytermi játékot mutattunk be. Lényegében most is ezt tesszük, ám ezúttal az egyéni (az iskolára és a közös osztálymunkára vonatkozó) tervek összegzésére és megosztására helyezzük a hangsúlyt.
Egyéni tervek
Az osztály (csoport) minden tagja kap egy „feladatlapot”, néhány kiegészítendő állítással: ezeket egyénileg (név nélkül) kell befejeznie a gyerekeknek, de természetesen tippeket is kaphatnak.
Az idén mindenképpen szeretnék…
- Eljutni a Balatonhoz.
- Két tárgyból javítani.
- …
Az idén többet szeretnék…
- Kirándulni.
- Az udvaron játszani.
- …
Az idén kevesebbet szeretnék…
- Hiányozni az edzésről.
- Késni a matekóráról.
- …
Ebben az évben meg fogok tanulni…
- Legalább három népdalt.
- …
(A sablonokat akár ki is színezhetik – sőt rangsorolhatják is a tervezett eseményeket, tevékenységeket.)
Csináljuk együtt!
Az egyéni iskolai tervek mellett közös „osztályterveink” is lehetnek, például a következők:
Csináljuk meg együtt a(z)…
- osztályterem díszítését.
- anyáknapi ajándékainkat.
- …
Szervezzük meg együtt a(z)…
- osztálykirándulást.
- iskolai farsangi bált.
- …
Menjünk el együtt a(z)…
- állatkertbe.
- egyik osztálytársunk zeneiskolai koncertjére.
- …
Olvassuk el /nézzük meg együtt a(z)…
- …
Az összegyűlt ötletlistákat ki is állíthatjuk az osztályteremben (faliújságon) és közösen válogathatunk belőlük. Érdemes rangsort is készíteni – így egyértelműen kiderülnek a legnépszerűbb programlehetőségek.