Időpont: 2017.11.29. 15.00-18.00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)
Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítottuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az általános- és/vagy középiskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.
Téma: Együtt a boldogabb iskolákért! – Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program
Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, intézményfenntartók, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek
Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne). Kérjük, hogy a jelentkezéskor jelölje meg, hogy melyik műhelymunkán szeretne részt venni.
Háttér: A korai iskolaelhagyás okának egyik meghatározó tényezője, ha az iskolai közösségnek nincs megtartó ereje. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program célja egy olyan támogató és megtartó, szakmai közösségi hálózat elindítása, amely az iskolai közösségek megerősítésének alapja lehet.
A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák iskolai közösségi programjai során nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy olyan iskolai klímában töltsék az érintettek a hétköznapjaikat, ahol a büntetés helyett együttműködésen alapuló módszertanokkal kezelhetők a nehéz társas helyzetek. Az iskolai mediáció és a resztoratív gyakorlatok mindennapokba való beépítése kiszámíthatóbb, méltányosabb helyzeteket teremt, az érintettek bevonódnak az őket érintő döntésekbe. Tiszta keretek és közös szabályrendszer segíti hozzá az iskolai szereplőket a békésebb, boldogabb tanulási környezethez.
Jelen műhelysorozat a korai iskolaelhagyás téma okán, mely a társszektorok helyi együttműködésével hatékonyabban kezelhető, nem csak pedagógusoknak szól. Ezért továbbra is várunk iskolavezetőket és intézményfenntartókat, pedagógusokat, ifjúságvédelmi felelősöket, valamint pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakembereit, iskola-egészségügyben dolgozókat és civil szervezetek képviselőit, illetve a témához kapcsolódó további szakembereket.
PROGRAM és REGISZTRÁCIÓ: ITT.
Forrás: http://tka.hu
A témában megjelent korábbi cikkeink:
Korai iskolaelhagyás? Van megoldás, mert “minden gyerek számít”