Kezdőlap hírmozaik

    Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás – Ingyenes délutáni műhelysorozat november 29-én

    A Tempus Közalapítvány délutáni szakmai rendezvénysorozata idén is az iskolai lemorzsolódás megelőzésében és csökkentésében érintett szereplőknek szól. A részvétel ingyenes, de legkésőbb november 28-ig történő regisztrációt igényel. Jelentkezzen mihamarabb!

    Időpont: 2017.11.29. 15.00-18.00
    Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)

    Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítottuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az általános- és/vagy középiskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.

    Téma: Együtt a boldogabb iskolákért! – Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program

    Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, intézményfenntartók, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

    Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne). Kérjük, hogy a jelentkezéskor jelölje meg, hogy melyik műhelymunkán szeretne részt venni.

    Háttér: A korai iskolaelhagyás okának egyik meghatározó tényezője, ha az iskolai közösségnek nincs megtartó ereje. A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák program célja egy olyan támogató és megtartó, szakmai közösségi hálózat elindítása, amely az iskolai közösségek megerősítésének alapja lehet.

    A Partners Hungary Alapítvány és a Békés Iskolák iskolai közösségi programjai során nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy olyan iskolai klímában töltsék az érintettek a hétköznapjaikat, ahol a büntetés helyett együttműködésen alapuló módszertanokkal kezelhetők a nehéz társas helyzetek. Az iskolai mediáció és a resztoratív gyakorlatok mindennapokba való beépítése kiszámíthatóbb, méltányosabb helyzeteket teremt, az érintettek bevonódnak az őket érintő döntésekbe. Tiszta keretek és közös szabályrendszer segíti hozzá az iskolai szereplőket a békésebb, boldogabb tanulási környezethez.

    Jelen műhelysorozat a korai iskolaelhagyás téma okán, mely a társszektorok helyi együttműködésével hatékonyabban kezelhető, nem csak pedagógusoknak szól. Ezért továbbra is várunk iskolavezetőket és intézményfenntartókat, pedagógusokat, ifjúságvédelmi felelősöket, valamint pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakembereit, iskola-egészségügyben dolgozókat és civil szervezetek képviselőit, illetve a témához kapcsolódó további szakembereket.

    PROGRAM és REGISZTRÁCIÓ: ITT.

    Forrás: http://tka.hu

    A témában megjelent korábbi cikkeink:

    Korai iskolaelhagyás? Van megoldás, mert “minden gyerek számít”

    Hogyan motiváljunk olyan gyereket, aki nem akar tanulni?

     

    Előző cikkProjektíró pályázatot hirdetnek a Digitális Témahét szervezői
    Következő cikkHogyan készíthet saját adventi nAPPtárat? – Ajándékozzon digitális írástudást karácsonyra!