Kezdőlap Digitális eszközök

Itt a nyár, hol a nyár?

Hamarosan itt van a diákok és a pedagógusok által is nagyon várt nyári szünet. Sok diák azonban lehet, hogy nem igazán tervezi tartalmasan tölteni a szünidőt. Hogyan segíthetünk mi, tanárok abban, hogy a tanuló be tudja osztani az idejét helyesen? Alábbi cikkünkben gondolatébresztő kérdéseket, javaslatokat gyűjtöttünk össze, melyekkel segíthetünk a diákoknak, gyermekeinknek tudatosabban beosztani a nagyon hosszúnak (de sosem elég hosszú) nyári szünetet. Tippek, gondolatok osztályfőnöki órákra (is).

1. Írjuk össze a céljainkat

Hogyan lehet a saját tudásunkat a saját közegünkben tudatosan fejleszteni? Mit akarok elérni és mit kell ehhez tennem?

A fenti kérdésekre a választ a diákok sok hasznos IKT alkalmazásban is összegyűjthetik és terveket készíthetnek hozzá. Nyomtassuk is ki! Tegyük valami látványos helyre, ahol minden reggel felébredve látjuk, mit tűztünk ki magunk elé.

2. Teendők listája és az elemek fontossági sorrendbe rendezése

Milyen feladataim vannak, hogyan kell azokat rangsorolni? Jelölj ki 1-2 rövid- és hosszútávú célt, melyeket szem előtt tartva próbálj meg tenni érte! A semmittevés is cél vajon? Előbbre fog vinni?

Fotó: pixabay

Nagyszerűen lehet például a Scribblessben készíteni egy ilyen listát.

3. Alakítsunk ki napirendet

Hogy érzed, a nap melyik szakaszában vagy a legenergetikusabb? Reggel vagy délután vagy igazán tettre kész? Tervezd akkora a legfontosabb teendőidet. Miért jó tenni valami hasznosat minden nap?

Írjunk tervet a Trello-ban vagy Evernote-ban.  Rendezd át kedved szerint, adj hozzá új elemeket.

Tegyél minden nap valamit, hogy elérd a céljaidat. Motivációra van szükséged? Elkészítheted a saját motivációs kártyádat itt.

4. Mennyit vesztegethetem az időmet?

Mit csinálok most és mennyi ideig? Ez előre visz engem az életben?

Tarczal-Márta Edit gyakorló osztályfőnök, a szegedi Karolina Általános Iskola és Gimnázium matematika és informatika szakos pedagógusának javaslata ennek a kérdésnek a megvitatására, hogy a diákok gyűjtsenek idővel kapcsolatos filmeket pl. Holnap határa, Időzsaru és vizsgálják meg, miért és hogyan utaztak az időben, mit rontottak el, miért is fontos az időbeosztás? Hogyan befolyásolta volna a történetet, ha a főhős tud gazdálkodni az idejével? Akár összeköthetjük azzal az aktuális hírrel is, hogy az Európai Parlament úgy döntött, hogy eltörli az óra átállítást. Miért volt erre régen szükség, és miért nincs már most? Nyerünk vagy veszítünk ezzel? Milyen hatással volt az életünkre és a szervezetünkre?
Fotó: pixabay
5. Idő(költség)vetés

Minden időtöltés megéri a belé fektetett időt? Honnan tudod, hogy valami csak időpocsékolás? Mivel lehet minőségi időt tölteni? Mennyi időt engedhetünk elveszni? Hol férnek bele a barátaid ebbe? Ha dolgozol a céljaidért, az ütközhet mással is az életedben?

Tipp: mi lenne ha az idő fizetőeszköz lenne? Akkor jobban gazdálkodnánk vele? Érdemes szintén a mozi világa felé terelni a témát és elgondolkozni a Lopott idő című film segítségével az idő értékéről.

+1 Bakancslista a nyárra

Mi az, amire mindig vágytál a nyáron, de sose volt rá időd? Lehet nem is tudod, hogy el szeretnéd érni? Amikor egy esős tavaszi napon nagyon várod már a jó időt, írd össze, mi az ami eszedbe jut a nyárról. Dinnyét enni és magköpő versenyt rendezni? Befutni az öntöző alá? Mi akadályoz meg ebben? Saját magad!

Irtunk erről egy korábbi cikkünkben is, vagy itt van 50 ötlet, amivel feldobhatjuk a  szünidőt

Inspirálódás után elkészíthetjük a saját listánkat is.  Esetleg kiadhatjuk a diákoknak a Házi feladatokat a nyárra.

++1 Legfontosabb: érezd jól magad!

Vajon az Ön tanulói egyetértenek ezzel a listával? Kiegészítenék valamivel vagy esetleg elkészítenék a saját gondolataikkal? Nyelvi órán angolul is megtehetik!

Kipróbálta esetleg valamelyik tippet? Ossza meg tapasztalatait velünk!

Forrás:

https://www.cmich.edu/global/News/Pages/10-Time-Management-Tips-For-Students.aspx

https://www.dumblittleman.com/student-time-management-over-summer/

Előző cikkBiztonságról másképp! Fiatalok tartanak órát középiskolásoknak a biztosításokról
Következő cikkBemutatkozik Tóth Éva, a Modern Iskola új főszerkesztője